Podsumowanie projektu ES ACR_2023_IWACH SOHO_p.147 (Grecja i Włochy)

Rok szkolny 2023/2024 był pełen międzynarodowych aktywności edukacyjnych realizowanych w naszej szkole. W drugim semestrze uczniowie uczestniczyli w dwóch grupowych mobilnościach, które odbyły się w Grecji i we Włoszech. Projekt "Smart technologies in tourism, impact on travelers experiences and social interactions" o numerze 2023-1-PL01-KA121-SCH-000128749 został zrealizowany w ramach programu Erasmus+, sektor Edukacja Szkolna.
Głównym celem projektu było rozwijanie kluczowych kompetencji uczniów, takich jak umiejętności cyfrowe, językowe, wielojęzyczność, osobiste, społeczne, uczenia się oraz kompetencje kulturowe. Uczniowie mieli również okazję poszerzyć swoją wiedzę z zakresu geografii, historii, wiedzy o społeczeństwie oraz biologii, realizując programy merytoryczne w szkołach partnerskich w Grecji i we Włoszech. Zajęcia odbywały się w języku angielskim, co dodatkowo przyczyniło się do doskonalenia umiejętności językowych uczestników. Przed wyjazdami uczniowie uczestniczyli w intensywnym etapie przygotowawczym. Odbyli zajęcia językowe, organizacyjne oraz merytoryczne, aby jak najlepiej przygotować się do udziału w projekcie. Doskonalili język angielski oraz uczyli się podstaw języka greckiego i włoskiego, co umożliwiło płynniejszą komunikację podczas pobytu za granicą. Przygotowanie kulturowe pomogło uczniom zrozumieć specyfikę krajów, które mieli odwiedzić.
Mobilności zagraniczne przeprowadzono w terminach:
• do Grecji: 08.04.-19.04.2024 (+2 dni podróży)
• do Włoch: 20.05 – 31.05.2024 (+2 dni podróży)
Projekt został przeprowadzony w ramach uzyskanej Akredytacji w programie Erasmus+, sektor Edukacja Szkolna. Dzięki wsparciu Unii Europejskiej udział w projekcie był całkowicie bezpłatny dla uczestników, co umożliwiło udział uczniów niezależnie od ich sytuacji materialnej.
Każda z mobilności obejmowała 10 dni zajęć merytorycznych oraz program kulturowo-edukacyjny realizowany w weekend i w czasie po zajęciach. W projekcie wzięło udział 36 uczniów naszej szkoły. Do Grecji wyjechało 18 uczniów II klas LO oraz II klas Technikum o profilu ekonomicznym. 18 uczniów uczestniczyło w mobilności do Włoch – byli to uczniowie III klas LO oraz klas III i IV Technikum z kierunków ekonomia i rachunkowość.
Grecja
Program mobilności w Grecji opierał się na tematyce historii igrzysk olimpijskich i współczesnej wersji Olimpiady, przybliżając sylwetki wybranych sportowców olimpijskich z Polski i Grecji. Projekt promował zdrowy styl życia oraz korzyści płynące z uprawiania różnych dyscyplin sportowych. Uczniowie współpracowali z rówieśnikami ze szkoły partnerskiej, 2nd General Lyceum of Katerini, rozwijając swoje kluczowe kompetencje i poszerzając wiedzę z zakresu przedmiotów podstawy programowej. Uczniowie uczestniczyli w różnorodnych warsztatach tematycznych i wykładach, a także w zajęciach integracyjnych i sportowych z grecką młodzieżą. W międzynarodowych grupach pracowali nad przygotowaniem broszur skupiających się wokół tematu Olimpiady i sportu. Wykorzystali do stworzenia materiałów poznane podczas warsztatów narzędzia w tym m.in. platformę CANVA. Wspólnie także przygotowali treści do broszur. Uczniowie nauczyli się jak robić profesjonalne broszury promujące sportowców oraz jak robić prezentacje na temat sportu. Dodatkowo uczniowie chcieli sprawdzić swoich sił w projektowaniu stron internetowych dla hoteli - i także je przygotowali! Uczniowie wzięli też udział w zajęciach z wystąpień publicznych i auto-prezentacji, które pomogły im w radzeniu sobie ze stresem przed publicznymi występami. Ostatni dzień mobilności upłynął na podsumowaniach, prezentacjach i wzruszających pożegnaniach z mentorami i greckimi kolegami. Rezultaty wytworzone przez uczniów można obejrzeć pod linkiem: www.zssochaczew.eu/es-acr-2023-rezulaty
Program kulturowy
Podczas mobilności uczniowie również poznawali kulturę i piękno Grecji. Uczyli się tradycyjnych greckich tańców z profesjonalnym instruktorem w amfiteatrze w Aigani, brali udział w grze miejskiej w Platamonas oraz zwiedzali malownicze miejsca, takie jak Litochoro, kanion rzeki Enipeas i miasto Palios Panteleimonas. W czasie wolnym aktywnie wypoczywali, uprawiając jogę czy grając w siatkówkę.
W weekend uczniowie wzięli udział w wycieczkach edukacyjno-kulturowych. Odwiedzili wyspę Skiathos, gdzie podziwiali piękne plaże i krystalicznie czystą wodę, a także Meteory, kompleks klasztorów usytuowanych na imponujących skalnych formacjach. Zwiedzili również zamek w Platamonas, z którego rozciągały się spektakularne widoki na Morze Egejskie i pasma Olimpu. Odwiedzili Katerini, lokalny stadion sportowy i tradycyjny targ w Leptokarya, gdzie mogli zakupić lokalne produkty.
Włochy
Tematyka tej części projektu skupiała się na ekologii, ochronie środowiska oraz turystyce, a efektem pracy uczniów jest blog turystyczny - przewodnik po północnych Włoszech, przygotowany w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i włoskiej. Mobilność rozpoczęła się od zajęć organizacyjnych, podczas których uczniowie zapoznali się z planem działań i zakładanymi efektami. Podzieleni na międzynarodowe grupy projektowe, uczniowie współpracowali z włoskimi kolegami nad stworzeniem bloga turystycznego. Wspólnie decydowali o estetyce, układzie i kolorach, starając się, by blog był jak najlepszy. Uczniowie uczyli się korzystania z WordPressa oraz poznali techniki projektowania graficznego. Korzystali z platformy Canva, w której tworzyli materiały wizualne. W szkole partnerskiej uczniowie uczestniczyli w różnorodnych zajęciach, w tym m.in. w wykładzie o kulturze i tradycjach włoskich oraz lekcjach języka włoskiego i geografii regionu Friuli. Te zajęcia pomogły uczniom lepiej zrozumieć region i jego mieszkańców. Ponadto, uczniowie brali udział w warsztatach dotyczących ekologii i turystyki regionu Veneto (Wenecja Euganejska), zbierali informacje i materiały fotograficzne do bloga, a także tworzyli teksty i grafiki na stronę. Zajęcia terenowe były inspiracją oraz źródłem informacji do projektu. Uczniowie odwiedzili m.in. Museo Cjase Cocel di Fagagna - muzeum życia wiejskiego, gdzie poznawali historię i tradycje włoskiej wsi. Zwiedzili również Akwileę, gdzie uczestniczyli w wykładzie o historii tego starożytnego miasta i zwiedzili jego najważniejsze zabytki, w tym słynną Bazylikę wpisaną na listę UNESCO. W Julian Prealps Natural Park uczniowie zdobywali wiedzę o lokalnej florze i faunie oraz zwiedzili historyczny bunkier z czasów zimnej wojny. Kolejną inspirującą wizytą była wizyta w ERSA: Regional Agency for Rural Development of Friuli Venezia Giulia, gdzie uczniowie poznali regionalne przysmaki i metodologię rozwoju rolnictwa regionu. Odwiedzili również Fattoria di Pavia di Udine, malowniczą farmę, ucząc się o lokalnych metodach uprawy roślin.
Ostatniego dnia uczniowie zaprezentowali efekty swojej pracy. Podsumowali mobilność i zrealizowane zajęcia, co zakończyło się uroczystym wręczeniem certyfikatów. Rezultaty prac uczniów można obejrzeć pod linkiem: www.zssochaczew.eu/blog-turistic-of-northern-italy_24
Program kulturowy
Podczas pobytu we Włoszech uczniowie mieli okazję odkrywać piękno i kulturę tego kraju. Weekend spędzili w Wenecji, zwiedzając słynną Piazza San Marco, Most Rialto, Bazylikę św. Marka i Pałac Dożów. Odwiedzili również Triest, gdzie zwiedzali miejsca takie jak malowniczy Ponte Rosso, Katedra Świętego Spiridiona i rzymskie teatry. Relaks na plaży w miejscowości Grado oraz zwiedzanie Palmanovy, miasta-fortecy, były kolejnymi atrakcjami. Uczniowie odwiedzili także średniowieczne miasteczko Cividale del Friuli, gdzie zwiedzali Ponte del Diavolo, Piazza Duomo, Klasztor Santa Maria in Valle oraz Muzeum Pacynek. Mobilności w ramach projektu Erasmus+ umożliwiły uczniom Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie zdobycie cennych doświadczeń międzynarodowych, rozwinięcie kluczowych kompetencji oraz pogłębienie wiedzy z zakresu historii, geografii, przyrody i biologii. Uczestnictwo w tym projekcie wzbogaciło ich umiejętności językowe, cyfrowe i społeczne, a także zwiększyło świadomość kulturową dzięki bezpośredniemu kontaktowi z rówieśnikami z innych krajów. Dla każdego uczestnika było to wyjątkowe i niezapomniane doświadczenie, które z pewnością przyniesie owocne rezultaty w przyszłości.
Ulotka projektu
Broszura projektu
Plakat projektu

Międzynarodowe Praktyki Uczniów ZS im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie – Podsumowanie Projektu Erasmus+

erasmus+2024-01 erasmus+2024-02
Broszura projektu
Rok szkolny 2023/2024 był wyjątkowy dla uczniów Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie, którzy wzięli udział w międzynarodowych praktykach zawodowych w ramach projektu Erasmus+ (numer 2023-1-PL01-KA121-VET-000128716). W ramach tego przedsięwzięcia, uczniowie mogli zdobyć cenne doświadczenie zawodowe w dwóch atrakcyjnych krajach – Grecji i Włoszech.
Głównym celem projektu było podniesienie kwalifikacji zawodowych uczniów poprzez zdobycie praktycznego doświadczenia w międzynarodowym środowisku. Uczniowie rozwinęli również kompetencje językowe, społeczne, kulturowe oraz cyfrowe, co wzmocniło ich pozycję na rynku pracy. Projekt był skierowany do uczniów klas II, III i IV technikum, a udział w nim był całkowicie darmowy, dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej. Łącznie 22 uczniów skorzystało z tej niezwykłej okazji na zdobycie zawodowego doświadczenia.
Praktyki w Grecji i we Włoszech prowadzone były przez 10 dni, w wymiarze ok 6-8h dziennie, a 2 dni poświęcono na realizację programu kulturowego. Wszystkie zajęcia prowadzone były w języku angielskim.
Grecja:
W ramach projektu Erasmus+ numer 2023-1-PL01-KA121-VET-000128716, 12 uczniów kierunków technik reklamy i technik handlowiec odbyło praktyki zawodowe w Grecji w terminie 8-19 kwietnia 2024 roku (+2 dni podróży).
Podczas praktyk uczniowie pracowali w greckich przedsiębiorstwach w tym m.in. w hotelu, gdzie zbierali materiały potrzebne do stworzenia profesjonalnych materiałów marketingowych. Przeprowadzili wywiad z menadżerem hotelu, zgłębiając ofertę i potrzeby marketingowe przedsiębiorstwa. Zgromadzili bogaty materiał graficzny, który następnie wykorzystali do tworzenia broszur, plakatów i ulotek promujących hotel. Pracowali również nad treściami na stronę internetową, wykorzystując zdobyte umiejętności graficzne i redakcyjne. W ramach praktyk uczniowie odbyli także spotkanie w biurze gminy Makrychori, w departamencie promocji i rozwoju regionu. Dyskutowali o metodach i narzędziach promocji, analizując przykłady konkretnych działań. To była doskonała okazja, by zrozumieć, jak teorie marketingowe są stosowane w praktyce.
Po zakończeniu codziennych obowiązków zawodowych, uczniowie brali udział w programie kulturowym, który pozwolił im na głębsze poznanie Grecji. Wzięli udział m.in. w grze miejskiej w Platamonas, podczas której musieli wykonywać różnorodne zadania, angażując do zabawy także lokalnych mieszkańców. Odwiedzili malowniczy Stary Pantaleimonas oraz Litochoro, spacerowali kanionem rzeki Enipeas, podziwiając piękno przyrody i zbierając informacje na temat lokalnej fauny i flory.
Realizując program kulturowy, uczniowie wyruszyli w rejs na wyspę Skiathos, znaną z pięknych plaż i krystalicznie czystej wody. Odwiedzili również Meteory – zespół klasztorów położonych na masywnych skałach, które zrobiły na nich ogromne wrażenie. Zwiedzili także zamek w Platamonas, z którego rozciągały się zapierające dech w piersiach widoki na Morze Egejskie oraz górę Olimp.
Ostatniego dnia praktyk uczniowie skupili się na finalizacji materiałów promocyjnych, które mieli okazję zaprezentować przed menadżerami hotelu. Praca nad projektem zakończyła się uroczystym wręczeniem certyfikatów, które potwierdziły zdobyte umiejętności i doświadczenie. Praktyki zawodowe w Grecji były dla uczniów nie tylko cenną lekcją zawodową, ale także wspaniałą okazją do poznania kultury i historii tego pięknego kraju.
Rezultaty pracy uczniów można zobaczyć na stronie: www.zssochaczew.eu
Włochy:
Grupa 10 uczniów z kierunków technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych odbyła wyjątkowe praktyki zawodowe we Włoszech, kraju będącym kolebką kultury kulinarnej i hotelarstwa.
W trakcie praktyk technicy hotelarstwa zajmowali się codziennymi obowiązkami związanymi z obsługą gości, poznawali systemy zarządzania rezerwacjami oraz dbali o czystość części wspólnych hotelu. Ponadto analizowali strukturę organizacyjną hotelu oraz ofertę dla gości.
Technicy żywienia pracowali w kuchni, gdzie przygotowywali i serwowali potrawy, ucząc się o lokalnych recepturach i właściwościach odżywczych składników. Przygotowywali także lokalne potrawy, takie jak frico – typowego danie regionu Friuli. Szczególną satysfakcję przyniosło uczniom przygotowanie sformato di asparagi – kolejnego przysmaku regionu Friuli.
Po zakończeniu obowiązków zawodowych, uczniowie spędzali czas na odkrywaniu Włoch i ich kultury. Zwiedzili m.in. Museo Cjase Cocel di Fagagna, gdzie zgłębili wiedzę o tradycyjnym życiu na włoskiej wsi. Nie zabrakło także czasu na relaks – spacerując po okolicznych miejscowościach, ucząc się języka włoskiego oraz poznając bogactwo włoskiej przyrody i architektury.
W ramach programu kulturowego uczniowie odwiedzili Wenecję, gdzie podziwiali ikoniczne zabytki, takie jak Piazza San Marco, Most Rialto i Bazylika św. Marka. W Trieście odkrywali rzymskie teatry i nowoczesne porty. Zwiedzili również malownicze miejscowości Udine i Cividale del Friuli, gdzie mieli okazję zobaczyć m.in. Diabelski Most i Muzeum Pacynek.
Ostatniego dnia uczniowie podsumowali swoje doświadczenia zdobyte podczas praktyk, które zakończyły się uroczystym wręczeniem certyfikatów. Praktyki we Włoszech były nie tylko okazją do zdobycia cennych umiejętności zawodowych, ale również do poznania kultury, historii i tradycji tego niezwykłego kraju. Uczniowie wrócili do Polski z bagażem nowych doświadczeń, które z pewnością będą inspiracją do dalszego rozwoju zawodowego i osobistego.
Podsumowanie Udział w projekcie Erasmus+ pozwolił uczniom Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie na zdobycie bezcennych doświadczeń zawodowych oraz rozwinięcie kluczowych kompetencji, które z pewnością wpłyną na ich przyszłe sukcesy zawodowe. Mobilności do Grecji i Włoch nie tylko umożliwiły uczniom praktyczne zastosowanie wiedzy, ale także poszerzyły ich horyzonty, ucząc ich otwartości na inne kultury i języki. Było to wyjątkowe doświadczenie, które na długo pozostanie w ich pamięci, inspirując do dalszego rozwoju i osiągania kolejnych celów.

PONADNARODOWE KOOPERACJE SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY - EDYCJA III


KiS w ramach 2022-1-PL01-KA121-VET-000055901

PONADNARODOWE KOOPERACJE SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY - EDYCJA III

Dzień dobry!
W tym roku szkolnym tematów Erasmusowych zdecydowanie nie brakowało w naszej szkole. Uczestnictwo w projektach mieli okazję wziąć nie tylko uczniowie, ale także nauczyciele. Wiemy, jak ważne jest stałe podnoszenie kompetencji i rozwój naszej kadry, dlatego właśnie w dniach 11.06 -18.06.2023 3 nauczycieli naszej szkoły wzięło udział w mobilności w Grecji w ramach kursów i szkoleń, będącego jednym z działań w ramach projektu „Ponadnarodowe kooperacje - szansą na rozwój zawodowy III” nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000055901.
Na mobilności w Grecji przebywały Katarzyna Strzałkowska Bonat, Lidia Pojawa - nauczycielki przedmiotów gastronomicznych oraz hotelarskich, a także Agnieszka Mućka - nauczyciel przedmiotów hotelarskich, a jednocześnie kierownik kształcenia zawodowego i koordynator projektów VET.
Pobyt w Grecji był niezwykle inspirujący i pełen wartościowych doświadczeń edukacyjnych. Kadra nauczycielska miała okazję wziąć udział w intensywnym szkoleniu z obsługi aplikacji internetowych do tworzenia treści edukacyjnych w ramach kształcenia zawodowego, takich jak WordPress i Canva. 💻🎨
Nauczyciele mieli również możliwość poznania greckiego systemu kształcenia zawodowego. Spotkali się z przedstawicielami instytucji odpowiedzialnych za organizację kształcenia zawodowego, co pozwoliło na zdobycie cennych informacji na temat struktury i funkcjonowania tego systemu w Grecji. Było to nie tylko inspirujące, ale także pozwoliło wymienić się doświadczeniami i nawiązać kontakty z innymi nauczycielami. 🇬🇷📚
Odbywały się także zajęcia językowe z języka angielskiego, dzięki czemu kadra doskonaliła swoje umiejętności językowe i zwiększyła pewność w komunikacji międzynarodowej. 🗣️🌐
Szkolenia zawodowe, które odbyły się podczas pobytu, były specjalnie dostosowane do zawodów, których nauczamy w naszej szkole. Praktyczne warsztaty oraz spotkania z przedsiębiorcami i przedstawicielami branż pozwoliły zdobyć nowe umiejętności i aktualną wiedzę związane z naszymi dziedzinami. Dzięki temu będziemy jeszcze lepiej przygotowywać naszych uczniów do wyzwań zawodowych. 💼👨🔧👩🍳
Ważną część pobytu stanowiły zadania integracyjne związane z budowaniem zespołu i rozwijające miękkie kompetencje. Nauczyciele doskonalili umiejętności pracy w grupie, budowania zespołu oraz efektywnej komunikacji. To było nie tylko edukacyjne, ale także zabawne i inspirujące. 🤝🌱

Tagi: #ErasmusPlus #MobilnośćEdukacyjna #KształcenieZawodowe #RozwójZawodowy #Sochaczew

WWWs_p47_Podsumowanie spotkania podsumowującego projekt

„Ponadnarodowe kooperacje - szansą na rozwój zawodowy III" nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000055901

Koniec roku szkolnego to czas podsumowań, dlatego my chcemy przypomnieć o niezwykłym spotkaniu uczestników projektu "Ponadnarodowe kooperacje - szansą na rozwój zawodowy III" nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000055901 z naszymi uczniami. To było prawdziwe święto inspiracji i wymiany doświadczeń!
Uczestnicy z dumą zaprezentowali przed kolegami i koleżankami z technikum, efekty swoich praktyk. Opowiedzieli o fascynujących miejscach, które odwiedzili w Grecji, podzielili się wrażeniami z programu kulturowego i opowiedzieli o niezliczonych zaletach uczestnictwa w tym projekcie.
Projekt "Ponadnarodowe kooperacje - szansą na rozwój zawodowy III" nie tylko poszerzył horyzonty naszych uczniów i rozbudził w nich ciekawość świata, ale przede wszystkim umożliwił im zdobycie praktycznych umiejętności zawodowych. Dziękujemy uczniom za podzielenie się swoimi doświadczeniami. Wasze prezentacje były dowodem na to, że uczestnictwo w projekcie to świetna okazja do podniesienia kwalifikacji zawodowych, ale także na rozwój kompetencji językowych, osobistych, społecznych i kulturowych. Jesteśmy z was niezmiernie dumni i wierzymy, że to niezapomniane doświadczenie będzie miało ogromny wpływ na waszą przyszłość, a dla uczniów naszego technikum inspiracją i wielką zachętą do wzięcia udziału w przyszłych projektach realizowanych w naszej szkole.

Edukacja szkolna 2022 - LO

Zakończyliśmy procedurę naboru do udziału w projekcie „Mobilność zagraniczna - skuteczne narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów i kadry liceum "Iwaszkiewicza" w Sochaczewie”. Przedstawiamy listę uczniów, którzy wezmą udział w jesiennym wyjeździe do Grecji!
Dziękujemy za tak duże zainteresowanie udziałem w mobilności ponadnarodowej. Wasz entuzjazm cieszy tym bardziej, iż jednym z celów szkoły jest zwiększanie aktywności na polu europejskich projektów edukacyjnych, a dotychczas realizowane inicjatywy w praktyce pokazały, jak wielki wpływ mają one na rozwój uczestników i całej społeczności szkolnej. W załączeniu artykułu znajdziecie ostateczną listę uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listę rezerwową. Przypominamy, iż uczniowie z listy rezerwowej wezmą udział w wyjeździe w przypadku rezygnacji z uczestnictwa z ważnych powodów jednego z uczniów z listy „głównej”. Wszyscy uczestnicy wezmą udział w kursie przygotowawczym, na który złożą się zajęcia organizacyjne, pedagogiczne, językowe, merytoryczne i kulturowe. W działaniach wykorzystamy zarówno tradycyjne formy, jak i e-learning. O szczegółach poinformuje Was Koordynator Projektu.
Załączniki: Ostateczna lista rankingowa

„Grasz o europejski staż” – 2018

„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” Już Konfucjusz zauważył potęgę zdobywania wiedzy i umiejętności poprzez doświadczenie. Kontakt z obiektem naszych zainteresowań, obserwacja, możliwość przetwarzania informacji na działanie to sposób, który czyni praktyka z każdego ucznia. Takimi „praktykami” stała się grupa uczniów z Technikum w Zespole Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie. Przez cztery tygodnie 7 uczniów klas technikum hotelarstwa oraz 9 uczniów technikum żywienia i usług gastronomicznych zdobywało doświadczenie zawodowe na stażach w Grenadzie.
Ta kolejna grupa uczniów Iwaszkiewicza ponownie uczestniczyła w projekcie Erasmus + zorganizowanym przez Szkołę w ramach współpracy z firmą UPEMI. Dzisiaj w szkolnym bistro „Hiszpańskie Smaki” została podsumowana tegoroczna edycja projektu Grasz o Europejski Staż.
Uczestnicy projektu pochwalili się zdobytymi umiejętnościami kulinarnymi i obsługi przed społecznością szkolną i zaproszonymi gośćmi. Bistro zaszczyciły swoja obecnością pani Urszula Opasiak Dyrektor Powiatowego Zespołu Edukacji w Sochaczewie oraz przedstawicielki firmy UPEMI – panie Natalia Kamińska i Joanna Olizarowska. W trakcie oficjalnego spotkania z Dyrekcją Szkoły, Panią Hanną Bonecką oraz Wicedyrektorem, Panią Renatą Skoneczną-Leśniewską, uczestnicy projektu otrzymali certyfikaty, zaświadczające realizację stażu oraz zaświadczenia ukończenia przygotowującego kursu języka hiszpańskiego.
Goście, otoczeni aromatem zupy z soczewicy z chorizzo, rozsmakowani w empanadillas z garbanzos, oczarowani słodkością churros i nutą pomarańczowego ciasta, przenieśli się w klimat słonecznej przyjaznej Andaluzji. Nauczyciele i uczniowie Iwaszkiewicza wyrażają nadzieję, że za rok o tej samej porze będą mieli szansę podsumowywać kolejny wyjazd projektowy. Fotoreportaż

Agnieszka Mućka

11-10-2018 11-10-2018
11-10-2018 11-10-2018

Erasmus+

Do obejrzenia jeszcze ciepła prezentacja podsumowującą Erasmusa erasmus

Opracowała: Agnieszka Mućka

"Młodzi na europejskim rynku pracy – praktyka i doświadczenie" – 2016