Konkurs kulinarny w Iwaszkiewiczu

W tygodniu od 24.05 do 28.05.2021r. w Zespole Szkól im. Jarosława Iwaszkiewicza odbył się Konkurs Wiedzy Kulinarnej ”Najdroższe i najdziwniejsze potrawy świata”. Organizatorkami konkursu były nauczycielki przedmiotów gastronomicznych, Panie: Dorota Waszczeniuk, Lidia Pojawa, Katarzyna Strzałkowska - Bonat.
Celem konkursu było:
• propagowanie wiedzy kulinarnej;
• rozwijanie zainteresowań wśród uczniów;
• wspierania rozwoju uczniów szczególnie uzdolnionych;
• doskonalenie umiejętności samokształcenia.
Konkurs był skierowany do uczniów klas technikum żywienia i usług gastronomicznych. Odbył się w formie online, na platformie Microsoft Teams. Polegał na rozwiązaniu zamieszczonego testu w określonym czasie. Zwycięzcą konkursu została: Rybka Karolina z klasy drugiej technikum żywienia i usług gastronomicznych po szkole gimnazjalnej. Drugie miejsce ex aequo zajęli uczniowie z tej samej klasy: Maja Pęśko i Krzysztof Zygmunt. Natomiast trzecie miejsce w konkursie otrzymali Emilia Maślanka z klasy drugiej technikum żywienia i usług gastronomicznych po szkole podstawowej oraz Bartłomiej Wiśniewski z klasy pierwszej. Wszystkim Zwycięzcom konkursu kulinarnego - Gratulujemy. Nagrody książkowe oraz dyplomy zostaną wręczone podczas zakończeniu roku szkolnego.

K.S-B.

23-06-2021 23-06-2021
23-06-2021 23-06-2021
23-06-2021

Terytorialni w Iwaszkiewiczu

17-06-2021
17 czerwca 2021 roku klasy mundurowe w Zespole Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza gościły przedstawicieli 64. Batalionu Piechoty Wojsk Obrony Terytorialnej w Płocku. Zajęcia dotyczyły prezentacji broni która znajduje się na wyposażeniu Terytorialnych oraz naboru do jednostki. Uczniowie zostali zapoznani z zadaniami które wykonują żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej min. utrzymania powszechnej gotowości do obrony Rzeczypospolitej Polskiej, ochrony ludności przed skutkami klęsk żywiołowych, likwidacji ich skutków, ochrony mienia, akcji poszukiwawczych oraz ratowania lub ochrony zdrowia i życia ludzkiego.

E.S

17-06-2021 17-06-2021
17-06-2021 17-06-2021
17-06-2021 17-06-2021

Prezentacja podsumowująca I Mobilność

prezentacja

Mundurówka z Iwaszkiewicza wróciła na poligon

10 czerwca 2021 roku młodzież klas mundurowych z Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza ,pierwszy raz od czasu otwarcia szkół ,wzięła udział w zajęciach poligonowych z 3. Warszawską Brygadą Rakietową Obrony Powietrznej. Zajęcia dotyczyły budowy , składania i rozkładania broni strzeleckiej, symulacji strzelania z broni strzeleckiej do tarczy oraz ochrony przeciwchemicznej. Lekcje były bardzo ciekawe, uczniowie już czekają na kolejne. Serdeczne podziękowania za zorganizowanie zajęć kierujemy do pionu szkolenia 3.Warszawskiej Brygady Rakietowej Obrony Powietrznej w Bielicach. Zdjęcia

-

10-06-2021 10-06-2021

Sukces w konkursie fotograficznym

Miło nam poinformować o sukcesie odniesionym w VIII konkursie fotograficznym „Obiektywem w książkę… w moim domu, moim mieście, mojej ojczyźnie” organizowanym przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie Filia w Sochaczewie. Celem konkursu było kształtowanie kultury czytelniczej i wrażliwości artystycznej, zainteresowanie sztuką fotografowania oraz kształtowanie więzi z miejscem zamieszkania, regionem. Uczennica naszego technikum Agata Bylicka zdobyła II miejsce w kategorii szkół ponadpodstawowych – tytuł zdjęcia „Mój świat”. Nauczyciel naszej szkoły Artur Biszczan zdobył I miejsce w kategorii prace nauczycieli zdjęciem „Książka na dobry sen”. Gratulujemy !

E.S.

20-05-2021 20-05-2021

Jak Wokulski szukał żony...

12-05-2021
Przez pierwsze trzy miesiące tego roku klasa II b LO realizowała projekt edukacyjny „Wokulski (i nie tylko) szuka żony” nagrodzony w ogólnopolskim konkursie „Projektanci edukacji. Od pomysłu do projektu”. Uczniowie pod okiem polonistki Magdaleny Antoniak w nieszablonowy sposób zapoznali się z treścią obszernej, ale jednocześnie niezwykle ważnej i dość trudnej lektury obowiązkowej, czyli „Lalki” Bolesława Prusa.
Pomysł na cykl lekcji związanych z powieścią opierał się na przygotowaniu portalu randkowego prowadzonego przez panią Meliton. Prace rozpoczęly się od zebrania najważniejszych informacji o społeczeństwie warszawskim końca XIX wieku, m.in. o warstawach, stylu życia, modzie. Następnie w oparciu o wspólnie stworzone strony internetowe poświęcone mieszkańcom Warszawy i ich strojom każdy uczeń musiał przygotować profil randkowy przydzielonej mu postaci. Ten najbardziej kreatywny etap projektu obejmował kilka czynności: zaprojektowanie kostiumu bohatera, opracowanie informacji o postaci, przygotowanie na ich podstawie plakatu reklamującego bohatera oraz napisanie w jego imieniu listu miłosnego do ukochanego/ukochanej. Szczególnie zaangażowali się w te prace: Aleksandra Wittan, Paulina Pływaczewska, Patrycja Kowalczyk, Adam Grzegorowski, Mateusz Szajewski, Łukasz Zalewski i Jakub Piasecki. Wszystkie profile bohaterów „Lalki” zostały zamieszczone na portalu randkowym pani Meliton „Znajdź swą bratnią duszę”. Efekty pracy uczniów można znaleźć pod linkami:
Moda lat 70. XIX wieku
Panorama społeczeństwa w "Lalce" Bolesława Prusa
Portal randkowy pani Meliton
Profile randkowe plakaty
Kostiumy dla bohaterek "Lalki" B.Prusa
Kostiumy dla bohaterów "Lalki" B.Prusa

M.A.

12-05-2021 12-05-2021

Pożegnanie Absolwentów w Iwaszkiewiczu

30-04-2021
30 kwietnia 2021 roku uczniowie klas trzecich liceum i czwartych technikum Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie stali się absolwentami tej szkoły. Z powodu pandemii uroczystość miała skromną oprawę i odbywała się w reżimie sanitarnym. Pani dyrektor Hanna Bonecka wraz z wychowawcami klas p. Dorotą Cywińską, p. Anną Szpleter, p. Aleksandrą Rączką, p. Anną Stasiak i p. Małgorzatą Krul wręczyła absolwentom świadectwa oraz nagrody i dyplomy za osiągnięcia w różnych dziedzinach. Pani Dyrektor życzyła maturzystom wielu sukcesów, ale przede wszystkim bardzo dobrze zdanego egzaminu dojrzałości. fotorelacja

E.S.

logo
Projekt „Mobilność zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS Im.Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie” zakończony.
Choć bezpośredni udział licealistów z „Iwaszkiewicza” w projekcie mobilności ponadnarodowej zakończył się w październiku ubiegłego roku dopiero na koniec kwietnia przypada ostateczne rozliczenie projektu. Zachęcamy do zapoznania się z niniejszym artykułem, gdzie pokrótce przedstawiamy założenia, przebieg mobilności oraz jej ewaluację.
Założenia
Projekt „Mobilność zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS. im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie”, finansowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z EFS, został podzielony na 5 etapów: planowanie, przygotowanie, mobilność, upowszechnianie i promocja oraz ewaluacja. Poszczególne etapy i zadania podlegały ewaluacji w sposób ciągły oraz finalny, dzięki czemu na bieżąco była kontrolowana i zapewniania wysoka jakość działań projektowych, które angażowały wszystkie grupy uczestników. Celem projektu było wzmacnianie kompetencji kluczowych uczestników, w tym: cyfrowych, osobistych, społecznych, uczenia się, obywatelskich, przedsiębiorczości, kulturowych, rozumienia i tworzenia informacji, wielojęzyczności, a także zwiększanie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności uczestników w odniesieniu do praktycznych kontekstów podstawy programowej. Temat mobilności to wykorzystywanie nowoczesnych mediów społecznościowych, a zwłaszcza Facebooka, w promocji regionów.
Przebieg mobilności
erasmus+Mobilność dla 20 licealistów i 3 opiekunów z naszej szkoły została zrealizowana w dniach 15 - 28 października 2020 roku w Grecji na terenie Riwiery Olimpijskiej. Uczestnicy zamieszkali w pięknie położonym hotelu San Pantaleimon nieopodal miasta Platamonas. Szkoła partnerska w Grecji, z uczniami której współpracowała nasza młodzież to Platon School w Katerini. W ciągu pierwszego weekendu uczniowie wzięli udział w zajęciacherasmus+ wprowadzających, podczas których zaprezentowano program kursu, oczekiwane efekty oraz model pracy. Grupa odwiedziła także w ramach programu kulturowego: kompleks Meteory, czyli malowniczo położone monastyry, wpisane na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, a także miasteczko Stary Pantaleimon. Ponadto czas wypełniły lekcje języka greckiego… oraz tradycyjnego tańca.
Ze względu na obostrzenia sanitarne, niemożliwe było codzienne odbywanie zajęć w międzynarodowej grupie na terenie Platon School. Uczniowie mieli jednak okazję do osobistych spotkań podczas zajęć terenowych, m.in. w Parku Archeologicznym Dion, który w czasach starożytnych był miastem i kompleksem świątynnym, a gdzie dziś znajduje się obszerne stanowisko archeologiczne, w tym zrekonstruowany obecnie teatr hellenistyczny z IV wieku p.n.e, czy mieście Katerini. Na co dzień komunikowali się i współpracowali dodatkowo za pośrednictwem e-maili, wideokonferencji oraz mediów społecznościowych. Pierwsze spotkanie było dla naszych greckich kolegów prawdziwym zaskoczeniem. Polska grupa nie tylko przygotowała prezentację Szkoły, ale również… pokaz musztry wojskowej, a także zaprosiła Greków do wspólnego śpiewania „hitów” w językach angielskim, greckim i polskim. Dla naszych uczniów była to także okazja do sprawdzenia swoich sił w „belgijce”
erasmus+Kurs merytoryczny objął około 80 godzin zajęć, realizowanych w formie wykładów, warsztatów oraz konwersatoriów. Głównym tematem było tworzenie profesjonalnych fanpage’y na Facebooku, w tym opracowywanie treści, tworzenie różnego typu postów, przygotowywanie profesjonalnych materiałów graficznych, badanie skuteczności komunikacji oraz elementy analityczne – w celu promocji regionów za pośrednictwem mediów społecznościowych. W wypracowywaniu rezultatów uczniowie posługiwali się nową zdobytą wiedzą, a także tworzyli posty w oparciu o samodzielnie zebrane materiały, w tym kompletowane podczas zajęć terenowych. Wszystkie fanpage opracowywane były w zespołach grecko-polskich w trzech językach:erasmus+polskim, greckim i angielskim. Młodzież nie tylko nauczyła się, jak korzystać z Facebooka w działaniach promocyjnych i marketingowych, ale przeszła również kurs autoprezentacji oraz poznała aplikację Canva, za pomocą, której przygotowała broszury i ulotki informacyjne.Fanpage Travelling in Mazovia powstał, aby przybliżyć kulturę, zabytki i ciekawostki z regionu Mazowsza i zachęcić do jej odkrywania. Znajdują się w nim opisy ciekawych miejsc, które warto zobaczyć. Everything you need to know - your active stay in Greece porusza temat aktywnej turystyki w Grecji, znajdują się na nim informacje i zdjęcia greckich zabytków, które warto zobaczyć aktywnie spędzając czas z rodziną czy przyjaciółmi. Culinare Tourism Of Greece & Poland dedykowany jest tradycjom kulinarnym w Polsce i Grecji. Z profilu International mobility of students można dowiedzieć się jak przebiegała mobilność pozyskując informacje z pierwszej ręki – od jej uczestników. Profil Adventures in Greece - The four przedstawia pobyt uczniów w regionie Riwiery Olimpijskiej i podkreśla walory tego miejsca.
Na zajęciach z mentorami uczestnicy projektuj dowiedzieli się jak tworzyć fanpage, jak używać różnych typów postów oraz jak zawrzeć w nich interesujące treści. Zapoznali się także ze statystykami oraz zasięgiem i częstotliwością wyświetleń.
erasmus+Czym byłaby nauka bez praktyki… i wyjazd do Grecji bez poznania tego kraju od podszewki! Kadra nauczycielska Platon School przygotowała również dla naszej młodzieży pasjonujące wykłady dotyczące Grecji i regionu Riwiery Olimpijskiej. Historia sztuki, lokalne uwarunkowania społeczne, ekonomiczne, historia – nowa wiedza sprawiła, że uczniowie z jeszcze większym zapałem poznawali nowy kraj! Uzupełnieniem kursu merytorycznego były zajęcia terenowe oraz program kulturowy. Oprócz wymienionych już miejsc i atrakcji, grupa odwiedziła także Park Narodowy Olimpu ze słynną Łaźnią Zeusa, miasta Katerini i Pantaleimon, tradycyjny zakład produkcji fety, muzeumerasmus+archeologiczne… Jednym z punktów wyjazdu, który szczególnie zapisał się w pamięci uczestników, był rejs po Morzu Egejskim. Zachwycające krajobrazy sprzyjały relaksowi, a celem podróży była Wyspa Trzech Świec z klasztorem położonym na szczycie wśród starych gajów oliwnych. Piękna pogoda pozwoliła tez na kąpiele w krystalicznie czystym morzu. Uczestnicy bardzo dobrze wspominają również wieczór grecki, podczas którego mogli wziąć udział w pokazach tradycyjnego tańcai greckiej muzyki ludowej.
Punktem kulminacyjnym mobilności było spotkanie podsumowujące na terenie Platon School. W grupach zadaniowych uczniowie zaprezentowali efekty swojej pracy: w pełni wypełnione, profesjonalne fanpage na Facebooku, a na zakończenie otrzymali dyplomy poświadczające udział w projekcie.
Ewaluacja
Intensywny program o interdyscyplinarnym charakterze pozwolił w pełni zrealizować zakładane cele projektu, w tym wzrost kompetencji kluczowych, a także wiedzy i umiejętności uczestników. Zajęcia w języku angielskim, komunikacja z koleżankami i kolegami z Grecji, wypracowywanie rezultatów materialnych w obcym języku i codzienne życie w zagranicznym kraju – to wszystko sprawiło, że nasi uczniowie przełamali barierę językową i zyskali pewność siebie, podnieśli swój poziom wiedzy i umiejętności, wzmocnili pożądane postawy obywatelskie i społeczne, rozwinęli się osobiście i stali się bardziej samodzielni. Dzięki zdobytym kompetencjom i umiejętnościom językowym, kulturowym, cyfrowym, podniesieniu poziomu odwagi i sprawności w kontaktach interpersonalnych oraz pracy grupowej uczniowie efektywniej przejdą proces dalszej edukacji szkolnej i przyszłego rozwoju zawodowego.
Projekt stanowił dla naszej szkoły innowację pedagogiczną, opartą na połączeniu walorów edukacji formalnej i nieformalnej w zagranicznym, międzynarodowym środowisku pracy. Działalność międzynarodowa naszej Szkoły staje się dziś nieodzownym elementem procesu kształcenia, pozytywnie oddziałuje na jego poziom, uatrakcyjnia go oraz motywuje uczniów i kadrę pedagogiczną do pogłębiania wiedzy i rozwoju. Tak, to już pewne - szkoła będzie starać się w przyszłości o realizację podobnych, przydatnych i rozwijających inicjatyw!
Więcej o projekcie w zakładce projekty unijne.

H.B.

Wiosenny konkurs w Iwaszkiewiczu

W dniach od 15 marca do 16 kwietnia 2021r. w Zespole Szkól im. Jarosława Iwaszkiewicza był organizowany szkolny konkurs aranżacji stołów wiosennych "WIOSNA ACH TO TY". Celem konkursu było rozwijanie wrażliwości estetycznej, dokonywanie oceny własnych umiejętności, rozwijanie zainteresowań wśród uczniów oraz rozbudzenie inicjatywy i pomysłowości. Konkurs skierowany był do uczniów klas liceum i technikum z Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie. Warunkiem uczestnictwa w konkursie było przygotowanie przez uczestnika nakrycia stołu dla czterech osób z dekoracją wiosenną oraz wykonanie zdjęcia i przesłanie ich na podany adres mailowy do dnia 16 kwietnia 2021. Komisja konkursowa miała niebywałą trudność w przydzieleniu głównych miejsc w konkursie. Po burzliwych naradach postanowiono o przydzieleniu równorzędnych miejsc w konkursie aranżacji stołów.
• I miejsce zajęły: Rybka Karolina uczennica z klasy 2 rdG oraz Wiktoria Tymorek uczennica z klasy 2hP
• II miejsce zajął: Antoni Andrusiewicz uczeń z klasy 2dP
• III miejsce zajęli: Agata Bylicka z klasy 1hd, Nela Stępniak z klasy 2dP oraz Marcin Roszczyk z klasy 1hd.
Zwycięzcom konkursu gratulujemy.

K.S

2-04-2021 2-04-2021
2-04-2021 2-04-2021
2-04-2021 2-04-2021

Sukces Iwaszkiewicza w Wielkanocnym konkursie

konkurs wielkanocny1Uczennica klasy pierwszej technikum Agata Bylicka zajęła I miejsce w Powiatowym Konkursie Plastycznym na "Najładniejszą ozdobę wielkanocną". Organizatorem konkursu był Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Załuskowie "Dom na Szlaku" pod patronatem Starostwa Powiatowego w Sochaczewie. Praca została wykonana pod kierunkiem pana Zdzisława Chlebowskiego - nauczyciela plastyki.
Prace nadesłane na konkurs były przekazane na licytację, a zebrane środki przez Fundację "Zdążyć z pomocą" trafiły na leczenie i rehabilitację 9-letniego Alana z Brochowa, który walczy z ciężkim nowotworem.
Wielkie gratulacje dla laureatki konkursu i jej nauczyciela.

Z.Ch.

konkurs2 konkurs3

Akredytacja w ramach Erasmus+ dla „Iwaszkiewicza”

erasmus+Mimo trwającej pandemii w życiu naszej szkoły odnotowaliśmy kolejny sukces. 26 lutego 2021 roku przyznano naszej szkole Akredytację w programie ERASMUS+ w akcji 1. Mobilność uczniów i kadry w sektorze Kształcenie i Szkolenia Zawodowe na lata 2021-2027. Przyznanie Akredytacji jest gwarancją regularnego otrzymywania dofinansowania przez szkołę na działania związane z mobilnością w ramach programu Erasmus.
Nowy Erasmus to kontynuacja obecnej perspektywy finansowej na rzecz kształcenia i szkolenia, młodzieży na lata 2021-2027. Został stworzony z myślą o osobach, które doświadczają przeszkód natury ekonomicznej lub społecznej, problemów zdrowotnych, trudności ze względu na różnice kulturowe czy utrudnienia geograficzne. Ma na celu promowanie równego dostępu i włączenia społecznego. Jego uproszczone zasady i procedury czynią go inicjatywą bardziej przyjazną dla wnioskodawców. Nowa odsłona mobilności edukacyjnej Erasmus+ na lata 2021-2027 ma stać się realną szansą rozwoju dla każdego ucznia oraz przedstawiciela kadry szkolnej, w tym kadry kształcenia zawodowego. Młodzież i nauczyciele uzyskają wiele nowych możliwości poszerzenia kompetencji kluczowych i indywidualnego rozwoju dzięki znacznemu zwiększeniu środków na dofinansowanie działań mobilnościowych.
Akredytacja ma na celu usprawnić beneficjentom , w tym szkołom, proces wnioskowania w akcjach mobilności edukacyjnej. Wnioskodawcy, którzy pomyślnie przejdą proces Akredytacji uzyskają uproszczony dostęp do możliwości uzyskania dofinansowania w ramach Akcji 1. Nowością w programie Erasmus jest możliwość wnioskowania o przyznanie Akredytacji w ramach uproszczonej procedury – jednorazowo na całą edycję programu. Taką akredytację uzyskała właśnie nasza szkoła.
Czym jest dla naszej szkoły oraz uczniów uzyskana Akredytacja? W kolejnych latach Szkoła ma zagwarantowane środki na realizację projektów międzynarodowych zwiększających kompetencje, wiedzę i doświadczenie zawodowe naszych uczniów oraz kadry nauczycielskiej. Dzięki otrzymaniu akredytacji możliwe będzie kontynuowanie realizacji praktyk i staży zagranicznych dla młodzieży szkolnej oraz kadry kształcenia zawodowego, a przede wszystkim rozwój współpracy ponadnarodowej na rzecz dostosowywania treści kształcenia do potrzeb dynamicznie rozwijającego się rynku pracy. Uzyskanie przez szkołę akredytacji było możliwe dzięki przychylności organu prowadzącego szkołę – Powiatu Sochaczewskiego, a przygotowanie wniosku akredytacyjnego wsparli partnerzy naszej szkoły, za co serdecznie dziękujemy.

H.B.

Co warto przeczytać? Zwyciężczynie konkursu proponują…

ksiażki polecane
Katarzyna Majorek - uczennica klasy trzeciej technikum już po raz trzeci została laureatką XVIII Powiatowego Konkursu „Tę książkę warto przeczytać”. W tegorocznej edycji zdobyła pierwsze miejsce, podobnie, jak w poprzednim roku. Tym razem przekonała jury, że warto przeczytać książkę Agaty Polte pod tytułem „Na przekór”.
Wśród zwycięzców konkursu są jeszcze dwie uczennice naszej szkoły: Barbara Pawłowska z klasy pierwszej liceum oraz Wiktoria Dąbrowska z klasy drugiej technikum. Obie zdobyły ex aequo trzecie miejsce. Barbara Pawłowska zachęcała do przeczytania książki „Trzy kroki od siebie”, którą napisali: Mikki Daughtry, Rachael Lippincott oraz Tobias Laconis, natomiast Wiktoria Dąbrowska zaprezentowała książkę „Potęga podświadomości” Joseph’a Murphy’ego.
W tym roku konkurs polegał na nagraniu krótkiego filmiku-prezentacji wybranej książki i przesłaniu go do organizatora, którym jest Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie Filia w Sochaczewie. Celem konkursu jest promowanie książek i mody na czytanie wśród uczniów. Opiekunami uczniów były panie : E. Sobczyńskai R. Gasik. Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
dyplom BP
dyplomKM 1-02-2021

Nowe technologie w księgowości w Iwaszkiewiczu

32Technikum w Zespole Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie rozpoczęło realizację projektu „Zintegrowany rozwój szkolnictwa zawodowego”. Jest on realizowany przez Samorząd Województwa Mazowieckiego przy udziale Agencji Rozwoju Mazowsza S.A. i potrwa do 31 marca 2023 r. Środki projektu pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020, a powiat sochaczewski otrzyma w jego ramach ponad 3 mln zł na realizację zadań projektowych w powiatowych szkołach zawodowych. Zdaniem autorów projekt stanowi odpowiedź na potrzeby mazowieckiego rynku pracy, który poszukuje specjalistów wysokiej klasy. Projekt zakłada opracowanie dla każdej ze szkół zawodowych programu innowacji pedagogicznej, która uatrakcyjni zajęcia i wzbogaci procesy nauczania o nowe, nieszablonowe działania, dzięki którym uczestnicy - uczniowie poszerzą swoją wiedzę i umiejętności zawodowe, a jako absolwenci szkoły, zwiększą swoje szanse na rynku pracy. Środki projektu zostaną przeznaczone m.in. na dodatkowe zajęcia zawodowe, wyposażenie szkolnych pracowni, a także na doradztwo edukacyjno-zawodowe oraz rozwój współpracy z rynkiem pracy.
Opracowana w ramach projektu innowacja pedagogiczna „Nowe technologie w księgowości”, zadedykowana uczniom kształcącym się w naszej szkole w zawodzie technik ekonomista zyskała już akceptację i aktualnie jest wdrażana do realizacji. W innowacji uczestniczy 5 nauczycieli ekonomistów oraz 15 uczniów technikum ekonomicznego. Nauczyciele odbyli już 12 - godzinne szkolenie na temat prowadzenia pełnej księgowości przy wykorzystaniu oprogramowania Comarch ERP Optima Księga Handlowa i Kasa/Bank, natomiast uczniowie 12 - godzinne szkolenie poświęcone zastosowaniu modułu Comarch ERP Optima Księga Podatkowa do prowadzenia uproszczonej księgowości. Z uwagi na pandemię szkolenia odbyły się w trybie online. Dodatkowo szkoła zyskała wsparcie eksperckie dedykowane kadrze pedagogicznej i zarządzającej szkoły, aby w skuteczny i efektywny sposób przeprowadzić cały proces wdrażania innowacji pedagogicznej. W naszej nowej pracowni kształcenia zawodowego pojawił się również nowoczesny sprzęt pozyskany z projektu: 16 laptopów Dell Vostro 3591 z oprogramowaniem, w tym licencją Microsoft Office Professional Plus oraz pakietem G Data Szkoła, urządzenie wielofunkcyjne A4 Brother, urządzenie wielofunkcyjne A3 Brother, elektryczny ekran projekcyjny z pilotem Matt White, projektor multimedialny Optoma, bindownica elektryczna Quasar oraz 16 stolików uczniowskich wraz z kompletem krzeseł obrotowych.
Na chwilę obecną jedynym problem utrudniającym dalszą realizację naszej innowacji jest stan epidemiczny w kraju i wynikające z niego obostrzenia oraz ograniczenia, a przede wszystkim brak możliwości prowadzenia zajęć stacjonarnych w szkole, podczas których można ćwiczyć i utrwalać już zdobytą na szkoleniach wiedzę.

H.B.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF

Unicef1
Nasza szkoła wzięła w tym roku udział w akcji „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF”. W ramach podjętych podczas lekcji działań młodzież poznała najważniejsze akty prawne regulujące prawa dziecka. Dzięki bogatej bazie materiałów audiowizualnych, zgromadzonych na kanale YouTube UNICEF Polska, uczniowie mieli okazję poznać historię organizacji i zrozumieć jak istotną rolę odgrywa niosąc pomoc potrzebującym dzieciom.
Celem zwiększenia świadomości i pogłębienia wiedzy na temat praw dziecka uczniowie zostali poproszeni o przygotowanie anglojęzycznych plakatów lub prezentacji komputerowych związanych z tą tematyką. Tworząc swoje prace, uczniowie zaprezentowali wysoki poziom uzdolnień plastycznych i technicznych. Link do galerii wybranych prac
Unicef2

M.P.

Iwaszkiewicz ponownie „Dobrze zaPROJEKTowaną szkołą”

Wokulski szuka żony14 stycznia 2021 wydawnictwo NOWA ERA ogłosiło wyniki tegorocznej, już jedenastej, edycji konkursu „Projektanci edukacji”. Spośród 457 nadesłanych projektów edukacyjnych wyłoniono 60 i nagrodzono grantem w wysokości 1000zł oraz półroczną prenumeratą miesięcznika „Focus”. Wśród tych niezwykłych pomysłów docenionych przez profesjonalne jury znalazł się projekt „Wokulski (i nie tylko) szuka żony” napisany przez polonistkę Magdalenę Antoniak. To już drugi raz z rzędu Zespół Szkół im.J.Iwaszkiewicza znajduje się w gronie „Dobrze zaPROJEKTowanych szkół”. W ubiegłym roku otrzymaliśmy grant na realizację cyklu lekcji „Co jadano w Soplicowie?”. Dzięki wygranym wtedy środkom mogliśmy: zakupić kostiumy odwzorowujące stroje postaci „Pana Tadeusza”, wydrukować fotoksiążkę kucharską z przygotowanymi przez uczniów potrawami inspirowanymi epopeją narodową, uczestniczyć w spływie kajakowym oraz zakupić drobne upominki dla wszystkich osób zaangażowanych w prace.
Tegoroczny projekt dotyczy „Lalki” Bolesława Prusa i adresowany jest do klas drugich liceum. Jego realizacja rozpocznie się w połowie lutego i potrwa do końca kwietnia. Plany mamy bardzo ambitne, ale mając tak kreatywną młodzież, na pewno zrealizujemy je w 100% i nie przeszkodzi nam w tym nawet pandemia.
Szczegółowy opis projektu edukacyjnego „Wokulski (i nie tylko) szuka żony" można znaleźć na stronach poświęconych konkursowi Projektanci edukacji

M.A.

Jemy ze smakiem i z pomysłem…

Niektórzy cenią ją bardziej niż umiejętności i wiedzę, w kontaktach międzyludzkich jest cechą niezwykle atrakcyjną, a naszym zwyczajnym szarym dniom dodaje koloru.
O czym mowa? To kreatywność, którą my, uczniowie pierwszych klas, ćwiczymy od września.Dzięki niej przetrwaliśmy już na bezludnej wyspie, stworzyliśmy wspólnie niezwykłe bajki i nieprawdopodobne historie, odkryliśmy nietypowe zastosowanie zwykłych przedmiotów, spekulowaliśmy "co by było, gdyby…”, tworzyliśmy tysiące nowych definicji, budowaliśmy łańcuchy skojarzeń i obrazów. Nasze najnowsze zadanie polegało na przygotowaniu prostego, ale kreatywnego dania. Nie jesteśmy, co prawda, takimi kulinarnymi mistrzami, jakimi są nasi koledzy i nasze koleżanki z klas gastronomicznych, ale… Nic więcej nie powiemy, zobaczcie sami…

...

1-02-2021 1-02-2021

Stypendyści 2020/2021 z „Iwaszkiewicza”

happyStypendia wyróżniają uczniów najlepszych i szczególnie uzdolnionych. Rolą stypendiów jest nagradzanie wysiłku młodych ludzi oraz motywowanie ich do uzyskiwania najwyższych wyników w nauce lub wybitnych osiągnięć w wybranej przez siebie dziedzinie, zgodnie z ugruntowanymi pasjami i zainteresowaniami. Dobre programy stypendialne wspierają rozwój stypendystów. Są dla nich, dla ich rodzin, fundatorów oraz społeczności szkolnych powodem do dumy. Dzięki uzyskanemu stypendium młodzi ludzie czują się dowartościowani i mogą w pełni rozwijać swoje talenty. Stypendyści podnoszą prestiż szkoły, z kolei szkoła pełni rolę wspierającą w zdobywaniu przez nich wiedzy, umiejętności i kompetencji, potrzebnych w budowaniu przyszłej kariery zawodowej.
Tym bardziej cieszy fakt, że w bieżącym roku szkolnym duża grupa uczniów „Iwaszkiewicza” została wyróżniona stypendiami za wybitne wyniki w nauce. Najważniejsze wyróżnienie - Stypendium Prezesa Rady Ministrów otrzymały Aleksandra Jaworska i Zuzanna Haba z Liceum Ogólnokształcącego oraz Julia Stępniak i Zuzanna Skrzypczuk z Technikum. Z uwagi na panującą pandemię spotkanie online Mazowieckiego Kuratora Oświaty ze stypendystkami odbyło się 30 listopada 2020 roku. Stypendium przyznane jest na cały rok szkolny. We wrześniu 2020 roku Starosta Sochaczewski - Pani Jolanta Gonta przyznała 22 uczniom naszej szkoły stypendium za wybitne wyniki w nauce. Otrzymali je: Zuzanna Bartosiewicz, Patrycja Kmieć, Klaudia Janicka, Julia Pilaszek z Liceum Ogólnokształcącego oraz Kinga Plichta, Aleksandra Wolińska, Katarzyna Rąg, Karolina Misiak, Natalia Staniaszek, Agata Szymańska, Gabriela Skrzypczuk, Olga Kiewel, Julia Wasilewska, Patrycja Mezińska, Damian Pisarek, Jakub Błaszczyk, Mikołaj Stępniak, Patrycja Hupert , Gabriela Kapler, Maciej Szatkowski i Wiktoria Bednarska z Technikum. Stypendyści otrzymywali stypendium przez pierwszy semestr roku szkolnego 2020/2021.
Do projektu „Mazowsze - stypendia dla uczniów szkół zawodowych” , którego celem jest umożliwienie rozwoju zawodowego uczniów mazowieckich techników zakwalifikowało się w tym roku 8 uczniów naszego technikum. Są to: Zuzanna Skrzypczuk, Marta Baśkiewicz, Mikołaj Stępniak z technikum reklamy, Gabriela Skrzypczuk z technikum ekonomicznego, Joanna Kacprzak z technikum żywienia i usług gastronomicznych, Julia Stępniak, Julia Wasilewska oraz Olga Kiewel, z technikum hotelarstwa. Przez cały rok szkolny pod bacznym okiem nauczycieli - opiekunów nasi stypendyści będą realizować swoje projekty stypendialne, rozwijając dzięki nim umiejętności zawodowe.
Do Stypendium Starosty Sochaczewskiego na II semestr roku szkolnego 2020/2021 szkoła wytypowała już kolejnych 13 uczniów. Wszystkim już nagrodzonym i przyszłym stypendystom serdecznie gratulujemy stypendiów wypracowanych w trudnych warunkach nauki zdalnej i życzymy dalszych sukcesów edukacyjnych. Gratulujemy również nauczycielom i rodzicom, bez których osiąganie takich wyników nie byłoby możliwe.

H.B.

Pięć edycji projektu „Mazowsze – stypendia dla uczniów szkół zawodowych"

Projekt „Mazowsze – stypendia dla uczniów szkół zawodowych” finansowany jest przez Fundusze Europejskie, budżet państwa oraz województwo mazowieckie. Jego celem jest zwiększenie efektywności i skuteczności w zakresie kształcenia zawodowego, aby mogło dostosowywać się do potrzeb zmieniającego się rynku pracy. Uczniowie, dzięki otrzymanemu stypendium, mogą uczestniczyć w zajęciach pozaszkolnych, w tym w szkoleniach, kursach zawodowych, kursach przygotowawczych, kwalifikacyjnych i doskonalących oraz kursach językowych. Stypendyści mają możliwość udziału w konferencjach, seminariach, obozach naukowych, wycieczkach edukacyjnych i innych wydarzeniach poszerzających wiedzę, rozwijających zdolności i umiejętności ucznia w zakresie kształcenia zawodowego. Dodatkowo stypendyści mogą nabyć pomoce dydaktyczne i oprzyrządowanie niezbędne do praktycznego wykorzystania wiedzy. Aby aplikować do projektu, należało spełnić wysokie wymagania i uzyskać średnią ocen z przedmiotów zawodowych nie niższą niż 5,0 oraz średniąocen ze wszystkich przedmiotów nie niższą niż 4,5. Uczniowie zakwalifikowani do projektu opracowywali Indywidualny Plan Rozwoju Zawodowego obejmujący między innymi realizację zaplanowanego projektu edukacyjnego. Uczniowie Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie są beneficjentami projektu od pierwszej jego edycji. W ciągu pięciu lat wzięło w nim udział 41 uczniów, którzy w sumie otrzymali wsparcie w łącznej kwocie ok. 190 tysięcy złotych. Najwięcej, szesnastu stypendystów z Iwaszkiewicza było w roku szkolnym 2017/18, co zostało uhonorowane wyróżnieniem szkoły przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Z dobrodziejstwa projektu korzystali uczniowie technikum w zawodach technik ekonomista, technik organizacji reklamy, technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. Dzięki funduszom uczestniczyli w kwalifikacyjnych kursach zawodowych: w kursie barmańskim II stopnia, kursach cukierniczych, kulinarnych, animatora czasu, językowych oraz w zagranicznych wyjazdach w ramach szkół językowych.
Zakupili między innymi sprzęt komputerowy z oprogramowaniem, w tym programami do grafiki komputerowej, profesjonalne aparaty fotograficzne z osprzętem, wysokiej jakości, specjalistyczny sprzęt gastronomiczny, wyposażenie miejsca nauki, a także literaturę zawodową.
Warto nadmienić, że dwóch nauczycieli szkoły zostało laureatami konkursu „Opiekun stypendysty” ogłoszonego w ramach realizacji projektu. W roku szkolnym2018/19 była to Renata Leśniewska-Skoneczna opiekująca się uczennicą Technikum ekonomicznego, a w roku szkolnym 2019/20 Dorota Waszczeniuk opiekująca się trzema uczennicami Technikum hotelarstwa.
Realizacja projektu pomaga nie tylko uczniom, ale również przyczynia się do zmiany wizerunku szkół prowadzących kształcenie zawodowe, stereotypowo odbieranych, jako szkoły dla uczniów z niskimi wynikami w nauce, na placówki atrakcyjne, dla ponadprzeciętnych uczniów ze sprecyzowanymi planami zawodowymi na przyszłość.
Mamy nadzieję, że kolejna edycja projektubędzie także cieszyła się dużym powodzeniem i wezmie w niej udział liczna grupa zdolnych, osiągający bardzo dobre wyniki w nauce uczniów technikum w Zespole Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie.

DW.

Wakacje - wypoczywamy jeszcze:

Administrator