Sukces Iwaszkiewicza w Wielkanocnym konkursie

konkurs wielkanocny1Uczennica klasy pierwszej technikum Agata Bylicka zajęła I miejsce w Powiatowym Konkursie Plastycznym na "Najładniejszą ozdobę wielkanocną". Organizatorem konkursu był Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy w Załuskowie "Dom na Szlaku" pod patronatem Starostwa Powiatowego w Sochaczewie. Praca została wykonana pod kierunkiem pana Zdzisława Chlebowskiego - nauczyciela plastyki.
Prace nadesłane na konkurs były przekazane na licytację, a zebrane środki przez Fundację "Zdążyć z pomocą" trafiły na leczenie i rehabilitację 9-letniego Alana z Brochowa, który walczy z ciężkim nowotworem.
Wielkie gratulacje dla laureatki konkursu i jej nauczyciela.

Z.Ch.

konkurs2 konkurs3

Akredytacja w ramach Erasmus+ dla „Iwaszkiewicza”

erasmus+Mimo trwającej pandemii w życiu naszej szkoły odnotowaliśmy kolejny sukces. 26 lutego 2021 roku przyznano naszej szkole Akredytację w programie ERASMUS+ w akcji 1. Mobilność uczniów i kadry w sektorze Kształcenie i Szkolenia Zawodowe na lata 2021-2027. Przyznanie Akredytacji jest gwarancją regularnego otrzymywania dofinansowania przez szkołę na działania związane z mobilnością w ramach programu Erasmus.
Nowy Erasmus to kontynuacja obecnej perspektywy finansowej na rzecz kształcenia i szkolenia, młodzieży na lata 2021-2027. Został stworzony z myślą o osobach, które doświadczają przeszkód natury ekonomicznej lub społecznej, problemów zdrowotnych, trudności ze względu na różnice kulturowe czy utrudnienia geograficzne. Ma na celu promowanie równego dostępu i włączenia społecznego. Jego uproszczone zasady i procedury czynią go inicjatywą bardziej przyjazną dla wnioskodawców. Nowa odsłona mobilności edukacyjnej Erasmus+ na lata 2021-2027 ma stać się realną szansą rozwoju dla każdego ucznia oraz przedstawiciela kadry szkolnej, w tym kadry kształcenia zawodowego. Młodzież i nauczyciele uzyskają wiele nowych możliwości poszerzenia kompetencji kluczowych i indywidualnego rozwoju dzięki znacznemu zwiększeniu środków na dofinansowanie działań mobilnościowych.
Akredytacja ma na celu usprawnić beneficjentom , w tym szkołom, proces wnioskowania w akcjach mobilności edukacyjnej. Wnioskodawcy, którzy pomyślnie przejdą proces Akredytacji uzyskają uproszczony dostęp do możliwości uzyskania dofinansowania w ramach Akcji 1. Nowością w programie Erasmus jest możliwość wnioskowania o przyznanie Akredytacji w ramach uproszczonej procedury – jednorazowo na całą edycję programu. Taką akredytację uzyskała właśnie nasza szkoła.
Czym jest dla naszej szkoły oraz uczniów uzyskana Akredytacja? W kolejnych latach Szkoła ma zagwarantowane środki na realizację projektów międzynarodowych zwiększających kompetencje, wiedzę i doświadczenie zawodowe naszych uczniów oraz kadry nauczycielskiej. Dzięki otrzymaniu akredytacji możliwe będzie kontynuowanie realizacji praktyk i staży zagranicznych dla młodzieży szkolnej oraz kadry kształcenia zawodowego, a przede wszystkim rozwój współpracy ponadnarodowej na rzecz dostosowywania treści kształcenia do potrzeb dynamicznie rozwijającego się rynku pracy. Uzyskanie przez szkołę akredytacji było możliwe dzięki przychylności organu prowadzącego szkołę – Powiatu Sochaczewskiego, a przygotowanie wniosku akredytacyjnego wsparli partnerzy naszej szkoły, za co serdecznie dziękujemy.

H.B.

Co warto przeczytać? Zwyciężczynie konkursu proponują…

ksiażki polecane
Katarzyna Majorek - uczennica klasy trzeciej technikum już po raz trzeci została laureatką XVIII Powiatowego Konkursu „Tę książkę warto przeczytać”. W tegorocznej edycji zdobyła pierwsze miejsce, podobnie, jak w poprzednim roku. Tym razem przekonała jury, że warto przeczytać książkę Agaty Polte pod tytułem „Na przekór”.
Wśród zwycięzców konkursu są jeszcze dwie uczennice naszej szkoły: Barbara Pawłowska z klasy pierwszej liceum oraz Wiktoria Dąbrowska z klasy drugiej technikum. Obie zdobyły ex aequo trzecie miejsce. Barbara Pawłowska zachęcała do przeczytania książki „Trzy kroki od siebie”, którą napisali: Mikki Daughtry, Rachael Lippincott oraz Tobias Laconis, natomiast Wiktoria Dąbrowska zaprezentowała książkę „Potęga podświadomości” Joseph’a Murphy’ego.
W tym roku konkurs polegał na nagraniu krótkiego filmiku-prezentacji wybranej książki i przesłaniu go do organizatora, którym jest Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Komisji Edukacji Narodowej w Warszawie Filia w Sochaczewie. Celem konkursu jest promowanie książek i mody na czytanie wśród uczniów. Opiekunami uczniów były panie : E. Sobczyńskai R. Gasik. Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
dyplom BP
dyplomKM 1-02-2021

Nowe technologie w księgowości w Iwaszkiewiczu

32Technikum w Zespole Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie rozpoczęło realizację projektu „Zintegrowany rozwój szkolnictwa zawodowego”. Jest on realizowany przez Samorząd Województwa Mazowieckiego przy udziale Agencji Rozwoju Mazowsza S.A. i potrwa do 31 marca 2023 r. Środki projektu pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020, a powiat sochaczewski otrzyma w jego ramach ponad 3 mln zł na realizację zadań projektowych w powiatowych szkołach zawodowych. Zdaniem autorów projekt stanowi odpowiedź na potrzeby mazowieckiego rynku pracy, który poszukuje specjalistów wysokiej klasy. Projekt zakłada opracowanie dla każdej ze szkół zawodowych programu innowacji pedagogicznej, która uatrakcyjni zajęcia i wzbogaci procesy nauczania o nowe, nieszablonowe działania, dzięki którym uczestnicy - uczniowie poszerzą swoją wiedzę i umiejętności zawodowe, a jako absolwenci szkoły, zwiększą swoje szanse na rynku pracy. Środki projektu zostaną przeznaczone m.in. na dodatkowe zajęcia zawodowe, wyposażenie szkolnych pracowni, a także na doradztwo edukacyjno-zawodowe oraz rozwój współpracy z rynkiem pracy.
Opracowana w ramach projektu innowacja pedagogiczna „Nowe technologie w księgowości”, zadedykowana uczniom kształcącym się w naszej szkole w zawodzie technik ekonomista zyskała już akceptację i aktualnie jest wdrażana do realizacji. W innowacji uczestniczy 5 nauczycieli ekonomistów oraz 15 uczniów technikum ekonomicznego. Nauczyciele odbyli już 12 - godzinne szkolenie na temat prowadzenia pełnej księgowości przy wykorzystaniu oprogramowania Comarch ERP Optima Księga Handlowa i Kasa/Bank, natomiast uczniowie 12 - godzinne szkolenie poświęcone zastosowaniu modułu Comarch ERP Optima Księga Podatkowa do prowadzenia uproszczonej księgowości. Z uwagi na pandemię szkolenia odbyły się w trybie online. Dodatkowo szkoła zyskała wsparcie eksperckie dedykowane kadrze pedagogicznej i zarządzającej szkoły, aby w skuteczny i efektywny sposób przeprowadzić cały proces wdrażania innowacji pedagogicznej. W naszej nowej pracowni kształcenia zawodowego pojawił się również nowoczesny sprzęt pozyskany z projektu: 16 laptopów Dell Vostro 3591 z oprogramowaniem, w tym licencją Microsoft Office Professional Plus oraz pakietem G Data Szkoła, urządzenie wielofunkcyjne A4 Brother, urządzenie wielofunkcyjne A3 Brother, elektryczny ekran projekcyjny z pilotem Matt White, projektor multimedialny Optoma, bindownica elektryczna Quasar oraz 16 stolików uczniowskich wraz z kompletem krzeseł obrotowych.
Na chwilę obecną jedynym problem utrudniającym dalszą realizację naszej innowacji jest stan epidemiczny w kraju i wynikające z niego obostrzenia oraz ograniczenia, a przede wszystkim brak możliwości prowadzenia zajęć stacjonarnych w szkole, podczas których można ćwiczyć i utrwalać już zdobytą na szkoleniach wiedzę.

H.B.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF

Unicef1
Nasza szkoła wzięła w tym roku udział w akcji „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF”. W ramach podjętych podczas lekcji działań młodzież poznała najważniejsze akty prawne regulujące prawa dziecka. Dzięki bogatej bazie materiałów audiowizualnych, zgromadzonych na kanale YouTube UNICEF Polska, uczniowie mieli okazję poznać historię organizacji i zrozumieć jak istotną rolę odgrywa niosąc pomoc potrzebującym dzieciom.
Celem zwiększenia świadomości i pogłębienia wiedzy na temat praw dziecka uczniowie zostali poproszeni o przygotowanie anglojęzycznych plakatów lub prezentacji komputerowych związanych z tą tematyką. Tworząc swoje prace, uczniowie zaprezentowali wysoki poziom uzdolnień plastycznych i technicznych. Link do galerii wybranych prac
Unicef2

M.P.

Iwaszkiewicz ponownie „Dobrze zaPROJEKTowaną szkołą”

Wokulski szuka żony14 stycznia 2021 wydawnictwo NOWA ERA ogłosiło wyniki tegorocznej, już jedenastej, edycji konkursu „Projektanci edukacji”. Spośród 457 nadesłanych projektów edukacyjnych wyłoniono 60 i nagrodzono grantem w wysokości 1000zł oraz półroczną prenumeratą miesięcznika „Focus”. Wśród tych niezwykłych pomysłów docenionych przez profesjonalne jury znalazł się projekt „Wokulski (i nie tylko) szuka żony” napisany przez polonistkę Magdalenę Antoniak. To już drugi raz z rzędu Zespół Szkół im.J.Iwaszkiewicza znajduje się w gronie „Dobrze zaPROJEKTowanych szkół”. W ubiegłym roku otrzymaliśmy grant na realizację cyklu lekcji „Co jadano w Soplicowie?”. Dzięki wygranym wtedy środkom mogliśmy: zakupić kostiumy odwzorowujące stroje postaci „Pana Tadeusza”, wydrukować fotoksiążkę kucharską z przygotowanymi przez uczniów potrawami inspirowanymi epopeją narodową, uczestniczyć w spływie kajakowym oraz zakupić drobne upominki dla wszystkich osób zaangażowanych w prace.
Tegoroczny projekt dotyczy „Lalki” Bolesława Prusa i adresowany jest do klas drugich liceum. Jego realizacja rozpocznie się w połowie lutego i potrwa do końca kwietnia. Plany mamy bardzo ambitne, ale mając tak kreatywną młodzież, na pewno zrealizujemy je w 100% i nie przeszkodzi nam w tym nawet pandemia.
Szczegółowy opis projektu edukacyjnego „Wokulski (i nie tylko) szuka żony" można znaleźć na stronach poświęconych konkursowi Projektanci edukacji

M.A.

Jemy ze smakiem i z pomysłem…

Niektórzy cenią ją bardziej niż umiejętności i wiedzę, w kontaktach międzyludzkich jest cechą niezwykle atrakcyjną, a naszym zwyczajnym szarym dniom dodaje koloru.
O czym mowa? To kreatywność, którą my, uczniowie pierwszych klas, ćwiczymy od września.Dzięki niej przetrwaliśmy już na bezludnej wyspie, stworzyliśmy wspólnie niezwykłe bajki i nieprawdopodobne historie, odkryliśmy nietypowe zastosowanie zwykłych przedmiotów, spekulowaliśmy "co by było, gdyby…”, tworzyliśmy tysiące nowych definicji, budowaliśmy łańcuchy skojarzeń i obrazów. Nasze najnowsze zadanie polegało na przygotowaniu prostego, ale kreatywnego dania. Nie jesteśmy, co prawda, takimi kulinarnymi mistrzami, jakimi są nasi koledzy i nasze koleżanki z klas gastronomicznych, ale… Nic więcej nie powiemy, zobaczcie sami…

...

1-02-2021 1-02-2021

Stypendyści 2020/2021 z „Iwaszkiewicza”

happyStypendia wyróżniają uczniów najlepszych i szczególnie uzdolnionych. Rolą stypendiów jest nagradzanie wysiłku młodych ludzi oraz motywowanie ich do uzyskiwania najwyższych wyników w nauce lub wybitnych osiągnięć w wybranej przez siebie dziedzinie, zgodnie z ugruntowanymi pasjami i zainteresowaniami. Dobre programy stypendialne wspierają rozwój stypendystów. Są dla nich, dla ich rodzin, fundatorów oraz społeczności szkolnych powodem do dumy. Dzięki uzyskanemu stypendium młodzi ludzie czują się dowartościowani i mogą w pełni rozwijać swoje talenty. Stypendyści podnoszą prestiż szkoły, z kolei szkoła pełni rolę wspierającą w zdobywaniu przez nich wiedzy, umiejętności i kompetencji, potrzebnych w budowaniu przyszłej kariery zawodowej.
Tym bardziej cieszy fakt, że w bieżącym roku szkolnym duża grupa uczniów „Iwaszkiewicza” została wyróżniona stypendiami za wybitne wyniki w nauce. Najważniejsze wyróżnienie - Stypendium Prezesa Rady Ministrów otrzymały Aleksandra Jaworska i Zuzanna Haba z Liceum Ogólnokształcącego oraz Julia Stępniak i Zuzanna Skrzypczuk z Technikum. Z uwagi na panującą pandemię spotkanie online Mazowieckiego Kuratora Oświaty ze stypendystkami odbyło się 30 listopada 2020 roku. Stypendium przyznane jest na cały rok szkolny. We wrześniu 2020 roku Starosta Sochaczewski - Pani Jolanta Gonta przyznała 22 uczniom naszej szkoły stypendium za wybitne wyniki w nauce. Otrzymali je: Zuzanna Bartosiewicz, Patrycja Kmieć, Klaudia Janicka, Julia Pilaszek z Liceum Ogólnokształcącego oraz Kinga Plichta, Aleksandra Wolińska, Katarzyna Rąg, Karolina Misiak, Natalia Staniaszek, Agata Szymańska, Gabriela Skrzypczuk, Olga Kiewel, Julia Wasilewska, Patrycja Mezińska, Damian Pisarek, Jakub Błaszczyk, Mikołaj Stępniak, Patrycja Hupert , Gabriela Kapler, Maciej Szatkowski i Wiktoria Bednarska z Technikum. Stypendyści otrzymywali stypendium przez pierwszy semestr roku szkolnego 2020/2021.
Do projektu „Mazowsze - stypendia dla uczniów szkół zawodowych” , którego celem jest umożliwienie rozwoju zawodowego uczniów mazowieckich techników zakwalifikowało się w tym roku 8 uczniów naszego technikum. Są to: Zuzanna Skrzypczuk, Marta Baśkiewicz, Mikołaj Stępniak z technikum reklamy, Gabriela Skrzypczuk z technikum ekonomicznego, Joanna Kacprzak z technikum żywienia i usług gastronomicznych, Julia Stępniak, Julia Wasilewska oraz Olga Kiewel, z technikum hotelarstwa. Przez cały rok szkolny pod bacznym okiem nauczycieli - opiekunów nasi stypendyści będą realizować swoje projekty stypendialne, rozwijając dzięki nim umiejętności zawodowe.
Do Stypendium Starosty Sochaczewskiego na II semestr roku szkolnego 2020/2021 szkoła wytypowała już kolejnych 13 uczniów. Wszystkim już nagrodzonym i przyszłym stypendystom serdecznie gratulujemy stypendiów wypracowanych w trudnych warunkach nauki zdalnej i życzymy dalszych sukcesów edukacyjnych. Gratulujemy również nauczycielom i rodzicom, bez których osiąganie takich wyników nie byłoby możliwe.

H.B.

Pięć edycji projektu „Mazowsze – stypendia dla uczniów szkół zawodowych"

Projekt „Mazowsze – stypendia dla uczniów szkół zawodowych” finansowany jest przez Fundusze Europejskie, budżet państwa oraz województwo mazowieckie. Jego celem jest zwiększenie efektywności i skuteczności w zakresie kształcenia zawodowego, aby mogło dostosowywać się do potrzeb zmieniającego się rynku pracy. Uczniowie, dzięki otrzymanemu stypendium, mogą uczestniczyć w zajęciach pozaszkolnych, w tym w szkoleniach, kursach zawodowych, kursach przygotowawczych, kwalifikacyjnych i doskonalących oraz kursach językowych. Stypendyści mają możliwość udziału w konferencjach, seminariach, obozach naukowych, wycieczkach edukacyjnych i innych wydarzeniach poszerzających wiedzę, rozwijających zdolności i umiejętności ucznia w zakresie kształcenia zawodowego. Dodatkowo stypendyści mogą nabyć pomoce dydaktyczne i oprzyrządowanie niezbędne do praktycznego wykorzystania wiedzy. Aby aplikować do projektu, należało spełnić wysokie wymagania i uzyskać średnią ocen z przedmiotów zawodowych nie niższą niż 5,0 oraz średniąocen ze wszystkich przedmiotów nie niższą niż 4,5. Uczniowie zakwalifikowani do projektu opracowywali Indywidualny Plan Rozwoju Zawodowego obejmujący między innymi realizację zaplanowanego projektu edukacyjnego. Uczniowie Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie są beneficjentami projektu od pierwszej jego edycji. W ciągu pięciu lat wzięło w nim udział 41 uczniów, którzy w sumie otrzymali wsparcie w łącznej kwocie ok. 190 tysięcy złotych. Najwięcej, szesnastu stypendystów z Iwaszkiewicza było w roku szkolnym 2017/18, co zostało uhonorowane wyróżnieniem szkoły przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Z dobrodziejstwa projektu korzystali uczniowie technikum w zawodach technik ekonomista, technik organizacji reklamy, technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. Dzięki funduszom uczestniczyli w kwalifikacyjnych kursach zawodowych: w kursie barmańskim II stopnia, kursach cukierniczych, kulinarnych, animatora czasu, językowych oraz w zagranicznych wyjazdach w ramach szkół językowych.
Zakupili między innymi sprzęt komputerowy z oprogramowaniem, w tym programami do grafiki komputerowej, profesjonalne aparaty fotograficzne z osprzętem, wysokiej jakości, specjalistyczny sprzęt gastronomiczny, wyposażenie miejsca nauki, a także literaturę zawodową.
Warto nadmienić, że dwóch nauczycieli szkoły zostało laureatami konkursu „Opiekun stypendysty” ogłoszonego w ramach realizacji projektu. W roku szkolnym2018/19 była to Renata Leśniewska-Skoneczna opiekująca się uczennicą Technikum ekonomicznego, a w roku szkolnym 2019/20 Dorota Waszczeniuk opiekująca się trzema uczennicami Technikum hotelarstwa.
Realizacja projektu pomaga nie tylko uczniom, ale również przyczynia się do zmiany wizerunku szkół prowadzących kształcenie zawodowe, stereotypowo odbieranych, jako szkoły dla uczniów z niskimi wynikami w nauce, na placówki atrakcyjne, dla ponadprzeciętnych uczniów ze sprecyzowanymi planami zawodowymi na przyszłość.
Mamy nadzieję, że kolejna edycja projektubędzie także cieszyła się dużym powodzeniem i wezmie w niej udział liczna grupa zdolnych, osiągający bardzo dobre wyniki w nauce uczniów technikum w Zespole Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie.

DW.

Wakacje - wypoczywamy jeszcze:

Administrator