Ponadnarodowa Mobilność Uczniów 2022
1.
Mobilność zagraniczna - skuteczne narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów i kadry liceum "Iwaszkiewicza" w Sochaczewie. Podstawowe informacje na temat projektu
Uczniowie liceum w ramach Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza będą mieli szansę po raz kolejny wziąć udział w mobilności ponadnarodowej. Zagraniczny wyjazd edukacyjny zrealizowany zostanie w Grecji, a tematyka projektu związana jest z wykorzystaniem nowych mediów w promocji regionów.
Poniżej przedstawiamy kluczowe informacje na temat projektu:
Nazwa projektu: Mobilność zagraniczna - skuteczne narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów i kadry liceum "Iwaszkiewicza" w Sochaczewie
Numer: 2020-1-PMU-3350
Źródło dofinansowania: Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, IV Oś Priorytetowa Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej.
Wartość dofinansowania: 246 576 pln
Beneficjent: Zespół Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie
Szkoła partnerska: Platon School w Katerini, Grecja
Znaczna część uczniów naszej szkoły z pewnością zna już projekty mobilności ponadnarodowej. Inicjatywa ta zakłada współpracę między placówkami edukacyjnymi z różnych krajów, z których jedna pełni rolę beneficjenta, druga zaś instytucji przyjmującej. Podczas wyjazdu młodzież z obu szkół wspólnie realizuje program mobilności, mający na celu wzmacnianie kompetencji oraz międzynarodowej wymiany doświadczeń, wiedzy, opinii. Tematyka mobilności dotyka kwestii ważnych z perspektywy rozwoju osobistego, dalszej edukacji, funkcjonowania w nowoczesnym społeczeństwie europejskim, efektywności kształcenia. Zajęcia odbywają się w formie wykładów, warsztatów, pracy w grupie, zajęć terenowych – a niemal 2-tygodniowa zagraniczna podróż stwarza również możliwość poznania nowego kraju i jego kultury.
Zgodnie z powyższymi informacjami, przewidujemy realizację mobilności, skierowaną do uczniów klas II i III liceum ogólnokształcącego z różnych oddziałów. Tematyka mobilności będzie koncentrować się na wykorzystywaniu tzw. nowych mediów, a zwłaszcza Facebooka, w promocji regionów w różnych ujęciach: turystycznej, kulinarnej. Międzynarodowe zespoły uczniów stworzą profesjonalne fanpage w językach angielskim, greckim i polskim, poświęcone Pierii i Mazowszu. Zajęcia będą odbywać się pod nadzorem mentorów w Platon School.
Więcej informacji na temat projektu, kolejnych etapów i zasad rekrutacji udostępnimy już wkrótce.
2.
Zapraszamy do udziału w rekrutacji do mobilności uczniów do Grecji!
Zespół Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza przystąpił do realizacji kolejnego projektu ponadnarodowej mobilności uczniów. Dla uczniów uczestnictwo w inicjatywie to szansa na spędzenie kilkunastu dni na słonecznym wybrzeżu, gdzie zrealizowany zostanie program związany z promocją regionów przy pomocy nowoczesnych form komunikacji.
Mobilność w Iwaszkiewiczu
Projekt „Mobilność zagraniczna - skuteczne narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów i kadry liceum "Iwaszkiewicza" w Sochaczewie” o numerze 2020-1-PMU-3350 ma na celu zwłaszcza umocnienie i wzrost wybranych kluczowych kompetencji, umiejętności, wiedzy i prezentowanych postaw, a także rozwój wiedzy, kompetencji i umiejętności językowych, cyfrowych, rozumienia i tworzenia informacji, społecznych, obywatelskich, kulturowych wśród uczestników projektu. W ramach działania przeprowadzone zostaną dwie mobilności do Grecji. Ten format powinien być znany uczniom dzięki działaniom promocyjnym związanym z uprzednio podejmowanymi przez szkołę inicjatywami. W ramach mobilności uczniowie odbędą podróż do Grecji, gdzie będą realizować program merytoryczny projektu. Zajęcia odbywają się w szkole partnerskiej, w międzynarodowych grupach, do których dołączy także młodzież z placówki przyjmującej. Pod okiem mentorów z Polski i Grecji uczestnicy będą zwiększać praktyczną znajomość wybranych narzędzi oraz wiedzę z zakresu tematyki projektu, na podstawie czego wypracują tzw. „rezultaty materialne”… którymi oczywiście będziemy chwalić się w społeczności lokalnej, krajowej a nawet międzynarodowej! Oprócz zajęć uczniowie wezmą udział w wycieczkach, wizytacjach oraz animacjach. Te aktywności pozwolą na poznanie Grecji lepiej – od antycznej kultury, po kuchnię i styl życia, dzięki czemu wyjazd z pewnością będziecie mogli zaliczyć do niezapomnianych!
Mobilność zaplanowana jest na daty 15.05.2022-28.05.2022, z czego 12 dni zostanie przeznaczone na program merytoryczny i kulturowy, a 2 na podróż autokarową. Partnerem projektu, pełniącym funkcję instytucji przyjmującej, jest Platon School – prywatna szkoła o ogromnym doświadczeniu w realizacji europejskich projektów edukacyjnych. Przed wyjazdem wszyscy uczestnicy odbędą program przygotowawczy, który zwiększy poziom kompetencji niezbędnych do skorzystania z mobilności w jak największym wymiarze. Uczestnictwo w projekcie, a także w zajęciach przed mobilnością, jest bezpłatne. Koszty pokrywane są przez Szkołę ze środków pozyskanych z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Tematyka
Tematyką mobilności będzie wykorzystanie nowych mediów w promocji regionów. Podczas anglojęzycznych wykładów uczestnicy zgłębią tajniki skutecznej komunikacji na Facebooku, a także poznają narzędzia wykorzystywane w projektowaniu graficznym materiałów marketingowych. Na podstawie zgromadzonych informacji w trakcie warsztatów uczniowie będą przygotowywać i publikować posty promujące regiony grecki i polski w wybranym zakresie. Oprócz tego przygotują także druki reklamowo – informacyjne: ulotki i broszury.
Rekrutacja
Uczestnicy projektu zostaną wyłonieni w rekrutacji, która rozpoczyna się 14 marca 2022 i potrwa do 17 marca 2022 do godz. 12:00. W tym czasie należy pobrać, wydrukować oraz uzupełnić dokumenty rekrutacyjne, a następnie złożyć je w sekretariacie szkoły. W ocenie kandydatów brane pod uwagę będą wyniki w nauce oraz sytuacja ucznia: jego aktywność oraz tzw. kryteria zmniejszonych szans edukacyjnych. Zgromadzone zgłoszenia rozpatrzy Komisja Rekrutacyjna, która w dniu 17 marca do godziny 15:00 opublikuje wstępną listę rankingową. Po rozpatrzeniu ewentualnych odwołań ostateczna lista uczniów zakwalifikowanych do udziału zostanie upubliczniona w dniu 21 marca 2022 do godz. 12:00.
Do udziału w naborze zapraszamy wszystkich uczniów klas II i III LO. Wśród wszystkich zgłoszeń wyłonimy 16 osób, które wezmą udział w pierwszej mobilności oraz tzw. „kandydatów rezerwowych” – osoby, które pojadą do Grecji w wypadku rezygnacji z udziału któregoś z uczestników.
Uwaga! W przypadku uczniów niepełnoletnich konieczne jest podpisanie dokumentów przez rodzica lub opiekuna prawnego. W innym przypadku Komisja nie będzie mogła wziąć zgłoszenia pod uwagę w naborze. Prosimy także o uzupełnienie Karty Zgłoszenia w sposób czytelny, długopisem.
Szczegółowe informacje
Przed udziałem w naborze zarówno uczniowie, jak i rodzice lub opiekunowie powinni zapoznać się z całością dołączonej dokumentacji:
- Kartą Zgłoszenia oraz Oświadczeniem – to dokumenty, których złożenie jest nieodzowne. Zawierają one również ważne informacje na temat przetwarzania danych na potrzeby realizacji projektu;
- Regulaminem Rekrutacji oraz Instrukcją – tu znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje na temat procedury rekrutacyjnej oraz wskazówki, jak poprawnie uzupełnić zgłoszenie;
- Programem mobilności – ramowy program przedstawia planowane aktywności podczas wyjazdu zagranicznego;
- Wzorem umowy – to dokument, który będzie podpisywany ze wszystkimi uczestnikami projektu, wskazuje on obowiązki oraz prawa ucznia, a także zakres wsparcia w ramach projektu.
To, co? Czas start! Na Wasze zgłoszenia czekamy w Sekretariacie Szkoły. Trzymamy za Was kciuki!
Załączniki:
Regulamin Rekrutacji Uczniów
Karta Zgłoszenia Ucznia do Mobilności
Instrukcja Wypełniania Dokumentów Aplikacyjnych
Podstawowe Informację o Projekcie i Ramowy Program Mobilności
Wzór Umowy Uczestnika na Udział w Projekcie
3.
Wyniki rekrutacji do projektu mobilności ponadnarodowej uczniów
Zakończyliśmy procedurę naboru do udziału w projekcie „Mobilność zagraniczna - skuteczne narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów i kadry liceum "Iwaszkiewicza" w Sochaczewie”. Przedstawiamy listę uczniów, którzy wezmą udział w jesiennym wyjeździe do Grecji!
Dziękujemy za tak duże zainteresowanie udziałem w mobilności ponadnarodowej. Wasz entuzjazm cieszy tym bardziej, iż jednym z celów szkoły jest zwiększanie aktywności na polu europejskich projektów edukacyjnych, a dotychczas realizowane inicjatywy w praktyce pokazały, jak wielki wpływ mają one na rozwój uczestników i całej społeczności szkolnej.
W załączeniu artykułu znajdziecie ostateczną listę uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listę rezerwową. Przypominamy, iż uczniowie z listy rezerwowej wezmą udział w wyjeździe w przypadku rezygnacji z uczestnictwa z ważnych powodów jednego z uczniów z listy „głównej”.
Wszyscy uczestnicy wezmą udział w kursie przygotowawczym, na który złożą się zajęcia organizacyjne, pedagogiczne, językowe, merytoryczne i kulturowe. W działaniach wykorzystamy zarówno tradycyjne formy, jak i e-learning. O szczegółach poinformuje Was Koordynator Projektu.
Załączniki:
Ostateczna Lista Rankingowa
Ponadnarodowa Mobilność Uczniów 2021
1.
Mobilność zagraniczna - skuteczne narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów i kadry liceum "Iwaszkiewicza" w Sochaczewie. Podstawowe informacje na temat projektu
Data publikacji: 3 września 2021
Uczniowie liceum w ramach Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza będą mieli szansę po raz kolejny wziąć udział w mobilności ponadnarodowej. Zagraniczny wyjazd edukacyjny zrealizowany zostanie w Grecji, a tematyka projektu związana jest z wykorzystaniem nowych mediów w promocji regionów.
Poniżej przedstawiamy kluczowe informacje na temat projektu:
Nazwa projektu: Mobilność zagraniczna - skuteczne narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów i kadry liceum "Iwaszkiewicza" w Sochaczewie
Numer: 2020-1-PMU-3350
Źródło dofinansowania: Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, IV Oś Priorytetowa Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej.
Wartość dofinansowania: 246 576 pln
Liczba mobilności i uczestników: 33 uczniów oraz 4 przedstawicieli kadry
Beneficjent: Zespół Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie
Szkoła partnerska: Platon School w Katerini, Grecja
Znaczna część uczniów naszej szkoły z pewnością zna już projekty mobilności ponadnarodowej. Inicjatywa ta zakłada współpracę między placówkami edukacyjnymi z różnych krajów, z których jedna pełni rolę beneficjenta, druga zaś instytucji przyjmującej. Podczas wyjazdu młodzież z obu szkół wspólnie realizuje program mobilności, mający na celu wzmacnianie kompetencji oraz międzynarodowej wymiany doświadczeń, wiedzy, opinii. Tematyka mobilności dotyka kwestii ważnych z perspektywy rozwoju osobistego, dalszej edukacji, funkcjonowania w nowoczesnym społeczeństwie europejskim, efektywności kształcenia. Zajęcia odbywają się w formie wykładów, warsztatów, pracy w grupie, zajęć terenowych – a niemal 2-tygodniowa zagraniczna podróż stwarza również możliwość poznania nowego kraju i jego kultury.
Zgodnie z powyższymi informacjami, przewidujemy realizację 2 mobilności, skierowanych do uczniów klas II i III liceum ogólnokształcącego z różnych oddziałów. Tematyka obu mobilności będzie koncentrować się na wykorzystywaniu tzw. nowych mediów, a zwłaszcza Facebooka, w promocji regionów w różnych ujęciach: turystycznej, kulinarnej. Międzynarodowe zespoły uczniów stworzą profesjonalne fanpage w językach angielskim, greckim i polskim, poświęcone Pierii i Mazowszu. Zajęcia będą odbywać się pod nadzorem mentorów w Platon School.
Więcej informacji na temat projektu, kolejnych etapów i zasad rekrutacji udostępnimy już wkrótce.
2.
Zapraszamy do udziału w rekrutacji do mobilności uczniów do Grecji!
Data publikacji: 3 września 2021
Zespół Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza przystąpił do realizacji kolejnego projektu ponadnarodowej mobilności uczniów. Dla uczniów uczestnictwo w inicjatywie to szansa na spędzenie kilkunastu dni na słonecznym wybrzeżu, gdzie zrealizowany zostanie program związany z promocją regionów przy pomocy nowoczesnych form komunikacji.
Mobilność w Iwaszkiewiczu
Projekt „Mobilność zagraniczna - skuteczne narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów i kadry liceum "Iwaszkiewicza" w Sochaczewie” o numerze 2020-1-PMU-3350 ma na celu zwłaszcza umocnienie i wzrost wybranych kluczowych kompetencji, umiejętności, wiedzy i prezentowanych postaw, a także rozwój wiedzy, kompetencji i umiejętności językowych, cyfrowych, rozumienia i tworzenia informacji, społecznych, obywatelskich, kulturowych wśród uczestników projektu. W ramach działania przeprowadzone zostaną dwie mobilności do Grecji. Ten format powinien być znany uczniom dzięki działaniom promocyjnym związanym z uprzednio podejmowanymi przez szkołę inicjatywami. W ramach mobilności uczniowie odbędą podróż do Grecji, gdzie będą realizować program merytoryczny projektu. Zajęcia odbywają się w szkole partnerskiej, w międzynarodowych grupach, do których dołączy także młodzież z placówki przyjmującej. Pod okiem mentorów z Polski i Grecji uczestnicy będą zwiększać praktyczną znajomość wybranych narzędzi oraz wiedzę z zakresu tematyki projektu, na podstawie czego wypracują tzw. „rezultaty materialne”… którymi oczywiście będziemy chwalić się w społeczności lokalnej, krajowej a nawet międzynarodowej! Oprócz zajęć uczniowie wezmą udział w wycieczkach, wizytacjach oraz animacjach. Te aktywności pozwolą na poznanie Grecji lepiej – od antycznej kultury, po kuchnię i styl życia, dzięki czemu wyjazd z pewnością będziecie mogli zaliczyć do niezapomnianych!
Pierwsza z mobilności zaplanowana jest na daty 26.09.2021-8.10.2021, z czego 11 dni zostanie przeznaczone na program merytoryczny i kulturowy, a 2 na podróż autokarową. Partnerem projektu, pełniącym funkcję instytucji przyjmującej, jest Platon School – prywatna szkoła o ogromnym doświadczeniu w realizacji europejskich projektów edukacyjnych. Przed wyjazdem wszyscy uczestnicy odbędą program przygotowawczy, który zwiększy poziom kompetencji niezbędnych do skorzystania z mobilności w jak największym wymiarze. Uczestnictwo w projekcie, a także w zajęciach przed mobilnością, jest bezpłatne. Koszty pokrywane są przez Szkołę ze środków pozyskanych z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Tematyka
Tematyką mobilności będzie wykorzystanie nowych mediów w promocji regionów. Podczas anglojęzycznych wykładów uczestnicy zgłębią tajniki skutecznej komunikacji na Facebooku, a także poznają narzędzia wykorzystywane w projektowaniu graficznym materiałów marketingowych. Na podstawie zgromadzonych informacji w trakcie warsztatów uczniowie będą przygotowywać i publikować posty promujące regiony grecki i polski w wybranym zakresie. Oprócz tego przygotują także druki reklamowo – informacyjne: ulotki i broszury.
Rekrutacja
Uczestnicy projektu zostaną wyłonieni w rekrutacji, która rozpoczyna się 6 września 2021 i potrwa do 8 września 2021 do godz. 14:00. W tym czasie należy pobrać, wydrukować oraz uzupełnić dokumenty rekrutacyjne, a następnie złożyć je w sekretariacie szkoły. W ocenie kandydatów brane pod uwagę będą wyniki w nauce oraz sytuacja ucznia: jego aktywność oraz tzw. kryteria zmniejszonych szans edukacyjnych. Zgromadzone zgłoszenia rozpatrzy Komisja Rekrutacyjna, która w dniu 9 września do godziny 15:00 opublikuje wstępną listę rankingową. Po rozpatrzeniu ewentualnych odwołań ostateczna lista uczniów zakwalifikowanych do udziału zostanie upubliczniona w dniu 10 września 2021 do godz. 14:30.
Do udziału w naborze zapraszamy wszystkich uczniów klas II i III LO. Wśród wszystkich zgłoszeń wyłonimy 17 osób, które wezmą udział w pierwszej mobilności oraz tzw. „kandydatów rezerwowych” – osoby, które pojadą do Grecji w wypadku rezygnacji z udziału któregoś z uczestników.
Uwaga! W przypadku uczniów niepełnoletnich konieczne jest podpisanie dokumentów przez rodzica lub opiekuna prawnego. W innym przypadku Komisja nie będzie mogła wziąć zgłoszenia pod uwagę w naborze. Prosimy także o uzupełnienie Karty Zgłoszenia w sposób czytelny, długopisem.
Szczegółowe informacje
Przed udziałem w naborze zarówno uczniowie, jak i rodzice lub opiekunowie powinni zapoznać się z całością dołączonej dokumentacji:
- Kartą Zgłoszenia oraz Oświadczeniem – to dokumenty, których złożenie jest nieodzowne. Zawierają one również ważne informacje na temat przetwarzania danych na potrzeby realizacji projektu;
- Regulaminem Rekrutacji oraz Instrukcją– tu znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje na temat procedury rekrutacyjnej oraz wskazówki, jak poprawnie uzupełnić zgłoszenie;
- Programem mobilności – ramowy program przedstawia planowane aktywności podczas wyjazdu zagranicznego
- Wzór umowy – to dokument, który będzie podpisywany ze wszystkimi uczestnikami projektu, wskazuje on obowiązki oraz prawa ucznia, a także zakres wsparcia w ramach projektu.
To, co? Czas start! Na Wasze zgłoszenia czekamy w Sekretariacie Szkoły. Trzymamy za Was kciuki!
Załączniki:
Regulamin Rekrutacji
Zał. 1
Karta Zgłoszenia Ucznia do Mobilności;
Zał. 2
Oświadczeniem Uczestnika Przedsięwzięcia;
Zał. 3
Instrukcja wypełniania dokumentów aplikacyjnych;
Zał. 4
Podstawowe informację o projekcie i ramowy program mobilności;
Zał. 5
Wzór umowy uczestnika na udział w projekcie;
3.
Wyniki rekrutacji do projektu mobilności ponadnarodowej uczniów
Data publikacji: 4 września 2021
Zakończyliśmy procedurę naboru do udziału w projekcie „Mobilność zagraniczna - skuteczne narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów i kadry liceum "Iwaszkiewicza" w Sochaczewie”. Przedstawiamy listę uczniów, którzy wezmą udział w jesiennym wyjeździe do Grecji!
Dziękujemy za tak duże zainteresowanie udziałem w mobilności ponadnarodowej. Wasz entuzjazm cieszy tym bardziej, iż jednym z celów szkoły jest zwiększanie aktywności na polu europejskich projektów edukacyjnych, a dotychczas realizowane inicjatywy w praktyce pokazały, jak wielki wpływ mają one na rozwój uczestników i całej społeczności szkolnej.
W załączeniu artykułu znajdziecie ostateczną listę uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listę rezerwową. Przypominamy, iż uczniowie z listy rezerwowej wezmą udział w wyjeździe w przypadku rezygnacji z uczestnictwa z ważnych powodów jednego z uczniów z listy „głównej”.
Wszyscy uczestnicy wezmą udział w kursie przygotowawczym, na który złożą się zajęcia organizacyjne, pedagogiczne, językowe, merytoryczne i kulturowe. W działaniach wykorzystamy zarówno tradycyjne formy, jak i e-learning. O szczegółach poinformuje Was Koordynator Projektu.
Załączniki:
Ostateczna lista rankingowa
Ponadnardowa Mobilność Uczniów 2020
1.
Podstawowe informacje o
projekcie
Data publikacji: 4 marca 2020
Nowa wiedza,
zwiększanie kompetencji – i to w międzynarodowym środowisku! Takie możliwości
czekają na uczniów Liceum Zespołu Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w
Sochaczewie. Szkoła otrzymała pozytywną decyzję o finansowaniu projektu
„MOBILNOŚĆ ZAGRANICZNA JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU KLUCZOWYCH KOMPETENCJI UCZNIÓW LO
ZS IM. JAROSŁAWA IWASZKIEWICZA W SOCHACZEWIE”. Przedstawiamy kluczowe
informacje na temat planowanego przedsięwzięcia.
Numer
projektu: 2019-2-PMU-2254
Nazwa
projektu: Mobilność zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji
uczniów LO ZS. im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie
Beneficjent:
Zespół Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie
Wartość dofinansowania: 161 989,00 zł
Poziom
dofinansowania: 100%
Źródło
finansowania: Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów” zarządzany przez
Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza
Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu
Społecznego.
Liczba
uczestników: 20 uczniów oraz 3 przedstawicieli kadry pełniących role opiekunów
W ramach
projektu planowana jest realizacja dwutygodniowej mobilności, w której udział
weźmie 20 uczniów naszej szkoły oraz 3 przedstawicieli kadry
nauczycielskiej. Partnerem projektu i instytucją przyjmującą jest szkoła Platon
School w Katerini w Grecji.
Czym jest
mobilność ponadnarodowa?
Projekt
„Ponadnarodowa mobilność uczniów” skierowany jest do szkół, w tym ponadpodstawowych,
z Polski, które realizują projekty edukacyjne przy współpracy z Szkołami z
innych krajów europejskich. Jego celem jest wzmacnianie i rozwój kompetencji
kluczowych uczestników, a zwłaszcza podnoszenie poziomu wielojęzyczności młodych
ludzi, zwiększanie kompetencji cyfrowych, osobistych, uczenia się. W projektach
udział bierze beneficjent – szkoła polska oraz placówka przyjmująca w kraju
mobilności. Podczas mobilności uczniowie wspólnie biorą udział w zajęciach
formalnych i nieformalnych w szkole przyjmującej, wypracowując rezultaty
materialne, podlegające promocji i upowszechnianiu. Założeniem mobilności
ponadnarodowej uczniów jest maksymalizacja zaangażowania wszystkich uczestników
na różnych etapach projektu, nie tylko podczas samego wyjazdu. W związku z tym uczniowie
biorący udział w mobilności uczestniczą w działaniach przygotowawczych czy promocyjnych.
Jakie są
cele projektu?
Wśród
kluczowych celów inicjatywy jest zwiększanie kompetencji uczniów biorących
udział w projekcie, w tym zwłaszcza:
- kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
- kompetencje w zakresie wielojęzyczności
- kompetencje cyfrowe
- kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się
- kompetencje obywatelskie
- kompetencje w zakresie przedsiębiorczości
- kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
Projekt w
istotny sposób wpłynie na poziom wiedzy, kompetencji i umiejętności
uczestników, w tym w odniesieniu do przedmiotów podstawy programowej.
Kto może
wziąć udział w mobilności?
W mobilności
udział mogą wziąć uczniowie i uczennice klas II i III wszystkich oddziałów
Liceum Ogólnokształcącego funkcjonującego w obrębie Zespołu Szkół im. Jarosława
Iwaszkiewicza w Sochaczewie. O tym, kto weźmie udział w projekcie, zadecydują
wyniki rekrutacji, w której mogą być brane pod uwagę takie elementy jak:
średnia ocen z języka angielskiego, średnia wszystkich ocen końcowych za
ostatni semestr nauki, testy wiedzy i kompetencji, ocena z zachowania,
osiągnięcia szczególne i zaangażowanie w życie szkoły, kryteria
zmniejszonych szans. Szczegółowe informacje na temat procesu rekrutacyjnego
oraz dat naboru udostępnimy wkrótce.
Na kiedy
planowana jest mobilność?
Zgodnie ze
wstępnymi założeniami, mobilność planowana była na maj br. Jednak ze względu na
pandemię koronawirusa i reżim sanitarny rozważamy zmianę tego terminu.
Ostateczna data uzależniona będzie od zgody władz, sytuacji w Polsce oraz
Grecji. Szczegółowe informacje na ten temat będą udostępniane na stronie
internetowej szkoły, a także w naszych mediach społecznościowych.
Jaka jest
tematyka mobilności i jak będzie przebiegać wyjazd?
Podczas
mobilności uczniowie wspólnie z młodzieżą ze szkoły partnerskiej pracować będą
nad stworzeniem profesjonalnych profili na Facebooku, służących promocji
regionów. Zajęcia będą miały formę wykładów, poświęconych zagadnieniom
związanym z marketingiem i promocją w mediach społecznościowych i – szerzej – w
Internecie, tworzeniem profesjonalnych materiałów graficznych, a także
kulturze, historii i społeczeństwie Grecji. Młodzież pozna nowe narzędzia,
dzięki którym stworzy również materiały informacyjne – broszury i ulotki.
Oprócz zajęć stacjonarnych uczestnicy wezmą udział również w zajęciach
terenowych oraz programie kulturowym, w ramach którego poznają najważniejsze
zabytki i atrakcje turystyczne Riwiery Olimpijskiej. Program mobilności został
zaprojektowany tak, by uczestnicy jak najwięcej zyskali na jego interdyscyplinarnym
charakterze.
Więcej
szczegółowych informacji na temat planowanego przedsięwzięcia podamy już
wkrótce. Zachęcamy do śledzenia strony internetowej szkoły oraz naszych mediów
społecznościowych, gdzie będziemy publikować kluczowe wiadomości. W razie pytań
zachęcamy także do kontaktu z Panią wicedyrektor Renatą Leśniewską-Skoneczną,
pełniącą funkcję koordynatora projektu.
2.
Ważne: zmiana terminu
mobilności ponadnarodowej uczniów LO
Data publikacji: 23 marca 2020
Z przykrością
informujemy, iż w związku z pandemią koronawirusa i ograniczeniami związanymi
z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa, podjęto decyzję o zmianie
mobilności ponadnarodowej uczniów liceum w ramach projektu „Mobilność
zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS Im.
Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie”.
Nowy termin
mobilności to 27.09.2020 – 10.10.2020.
Rekrutacja do
projektu zostanie przeprowadzona we wrześniu br. Szczegółowy harmonogram
rekrutacji zostanie zaprezentowany w pierwszych dniach nowego roku szkolnego.
3.Zapowiedź rekrutacji do projektu „Mobilność zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych
kompetencji uczniów LO ZS Im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie”
Data publikacji: 3 września 2020
Już wkrótce
wystartuje rekrutacja do projektu ponadnarodowej mobilności uczniów! Zachęcamy
młodzież z klas 2 i 3 do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na
temat projektu, tematyki mobilności oraz celów przedsięwzięcia. Proces naboru
rozpocznie się 8 września br. Wówczas też podamy wszelkie niezbędne informacje
na temat zasad rekrutacji oraz niezbędnej dokumentacji.
Regulamin
Rekrutacji, niezbędna dokumentacja, w tym karty zgłoszeniowe, a także
instrukcje ich wypełniania będą dostępne dla chętnych na stronie internetowej
szkoły oraz w sekretariacie.
4.Rekrutacja do projektu „Mobilność zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych
kompetencji uczniów LO ZS Im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie”
Data publikacji: 8 września 2020
Rozpoczęliśmy
proces rekrutacyjny uczestników do projektu „Mobilność zagraniczna jako
narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS im. Jarosława Iwaszkiewicza
w Sochaczewie”. Prosimy o zapoznanie się z dokumentacją oraz informacjami
o projekcie. Nabór potrwa do 11 września br. do godz. 10:00.
Projekt
mobilności ponadnarodowej uczniów naszego liceum realizowany jest w ramach Programu
Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego z
Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu przeprowadzona zostanie
2-tygodniowa mobilność młodzieży wyłonionej w ramach rekrutacji (20 uczestników:
uczennic lub uczniów), która odbędzie się na terenie Riwiery Olimpijskiej w
Grecji. Podczas zagranicznego pobytu uczestnicy wezmą udział we wspólnych
zajęciach z uczniami szkoły partnerskiej Platon School, wspólnie
wypracowując rezultaty materialne: profesjonalne fanpage na Facebooku, a także
broszury i ulotki promocyjne. Podczas zajęć merytorycznych w języku angielskim
uczestnicy poznają wiedzę i narzędzia służące promocji regionów w nowoczesnych
środkach przekazu. Uzupełnieniem wykładów i warsztatów będą zajęcia terenowe
oraz wycieczki realizowane w ramach programu kulturowego. Celem projektu
jest wzmacnianie kompetencji kluczowych uczniów szkoły, zwiększanie poziomu ich
wiedzy i umiejętności, zwłaszcza w praktycznych kontekstach. Współpraca w międzynarodowej
grupie, poznanie nowego, pełnego słońca i zapierających dech w piersiach
widoków kraju, niezwykle ciekawy i ważny program – mobilność ponadnarodowa to
unikalny projekt, do udziału, w którym zachęcamy!
Rekrutacja do
projektu skierowana jest do uczennic i uczniów klas II i III Liceum
Ogólnokształcącego. Procedura naboru zostanie przeprowadzona zgodnie z
Regulaminem Rekrutacji, określającym zasady oceny zgłoszeń oraz niezbędne
dokumenty. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z nim. Za poprawny przebieg
procesu rekrutacyjnego odpowiada Komisja Rekrutacyjna w składzie:
-
Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej – Renata Leśniewska-Skoneczna – wicedyrektor
-
Członek Komisji Rekrutacyjnej – Marcin Plebaniak - nauczyciel
języka angielskiego
-
Członek Komisji Rekrutacyjnej – Anna Pawłowska/ Magdalena
Pietrzak - pedagog szkolny.
Kryteria
rekrutacyjne zostały w szczegółowy sposób opisane w Regulaminie. Procedura
naboru zapewnia równość szans oraz niedyskryminację, w tym ze względu na płeć.
Do udziału w
mobilności zakwalifikowanych zostanie 20 uczennic lub uczniów, którzy zdobędą
najwięcej punktów, zgodnie z zasadami punktacji:
- Kryterium 1 - Średnia z ocen ze wszystkich przedmiotów za ostatni
semestr x 5, max. 30;
- Kryterium 2 – Ocen z języka angielskiego za ostatni semestr nauki
x 3,5, maks. 21;
- Kryterium 3 – Ocena z zachowania za ostatni semestr nauki x 2,5,
max 15;
- Kryterium 4 – Kryterium zmniejszonych szans (sytuacja materialna,
niepełna rodzina, rodzina wielodzietna, niepełnosprawność, kryterium geograficzne, inne) – max. 20;
-
Kryterium 5 – Reprezentowanie szkoły, udział w olimpiadach i
prowadzonych zajęciach dodatkowych, aktywność pozaszkolna, zawody sportowe,
imprezy o charakterze szkolnym i pozaszkolnym max 10.
Aby wziąć
udział w rekrutacji, należy w poprawny sposób uzupełnić Kartę Zgłoszenia Ucznia
do Mobilności, zgodnie z dołączoną do niniejszego artykułu Instrukcją. Prosimy
pamiętać o wymaganym podpisie rodzica lub opiekuna! Załącznikiem zgłoszenia
powinno być podpisane Oświadczenie Uczestnika Przedsięwzięcia. Wypełnione
dokumenty należy złożyć w Sekretariacie Szkoły do 11 września do godziny 10:00
rano.
Prosimy o
zapoznanie się z dokumentacją projektu, załączoną w formie plików do pobrania.
Dokumenty dostępne są również do wglądu w Sekretariacie. W razie pytań lub wątpliwości
prosimy o kontakt z przedstawicielami Komisji Rekrutacyjnej.
Wyniki
rekrutacji zostaną przedstawione w dniu zakończenia rekrutacji, tj. 11 września
br., o godzinie 15:00, na stronie internetowej szkoły, a także w Sekretariacie.
Prosimy o zapoznanie się z procedurą odwoławczą, przestawioną w sposób
szczegóły w Regulaminie.
Załączniki:
Karty Zgłoszenia Ucznia
Oświadczenie Uczestnika
Instrukcja wypełniania dokumentów aplikacyjnych
Wzór umowy uczestnika na udział w projekcie
5.Wyniki rekrutacji do projektu „Mobilność zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji
uczniów LO ZS Im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie”
Data publikacji: 11 września 2020
Informujemy,
iż zakończony został proces rekrutacji uczestników do projektu mobilności
ponadnarodowej uczniów liceum ogólnokształcącego!
Dziękujemy za zgłoszenia! Komisja
rekrutacyjna dokonała oceny wszystkich aplikacji, zgodnie z przedstawionym
Regulaminem Rekrutacji. W załączeniu niniejszego artykuły można znaleźć
protokół z posiedzenia Komisji, w tym listę uczestników zakwalifikowanych do
projektu oraz listę uczestników rezerwowych. Gratulujemy uczennicom i uczniom,
którzy przeszli pomyślnie proces rekrutacji!
Przypominamy, iż wszystkim
uczestnikom naboru przysługuje prawo do odwołania się od wyników rekrutacji.
Szczegóły procedury można znaleźć w Regulaminie Rekrutacji. W przypadku braku
skarg lub odwołań, przedstawiona lista będzie mieć charakter wiążący.
Przypominamy, iż uczestnicy
projekty oraz osoby z listy rezerwowej są zobowiązane wziąć udział w przygotowaniu
do mobilności. Uczestnictwo weryfikowane będzie na podstawie listy obecności. Szczegóły
kursu zostaną przedstawione przez Koordynatora projektu, Panią Wicedyrektor
Renatę Leśniewską-Skoneczną. Przygotowanie do mobilności rozpocznie się z dniem
12 września 2020 r.
Załącznik:
Protokół z posiedzenia komisji rekrutacyjnej
6.WAŻNE: Zmiana terminu realizacji mobilności ponadnarodowej uczniów LO
Data publikacji: 24 września 2020
Informujemy,
iż w związku z pandemią koronawirusa COVID-19 podjęto decyzję o zmianie terminu
realizacji wyjazdu w ramach projektu „Mobilność zagraniczna jako narzędzie
rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS. im. Jarosława Iwaszkiewicza w
Sochaczewie”. Przepraszamy za zaistniałe niedogodności. Nowy termin mobilności
to 15-28 października 2020 roku. Uczestnicy projektu zostaną również
poinformowani indywidualnie
7.Zakończenie kursu przygotowawczego do mobilności ponadnarodowej uczniów LO
Data publikacji: 10 października 2020
Miło
nam poinformować, że uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie „Mobilność
zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS. im.
Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie” zakończyli działania przygotowawcze.
Kurs przygotowawczy miał na celu
zwiększenie gotowości uczestników do odbycia wyjazdu, w tym w zakresie
swobody posługiwania się językiem angielskim oraz pozyskania ważnej wiedzy na
temat kraju przyjmującego – Grecji. Program kursu objął:
-
szkolenie z języka angielskiego (20 godzin)
- szkolenie z języka greckiego, opracowane we współpracy z naszym
zagranicznym partnerem (3 godziny)
- szkolenie pedagogiczne (4 godziny)
- szkolenie kulturowe (3 godziny).
Częścią zajęć było także wypracowywanie przez uczniów rezultatów, w tym autoprezentacji oraz prezentacji
poświęconych Szkole, a także opracowywanie materiałów na potrzeby tworzenia profili na Facebooku w trakcie mobilności.
Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i ciężką pracę!
8.Mobilność ponadnarodowa
uczniów LO ZS. im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie
Data publikacji: 19 października 2020 roku
15
października grupa 20 uczniów oraz 3 nauczycieli Liceum Ogólnokształcącego w
naszej szkole rozpoczęła mobilność ponadnarodową w Grecji. Pierwsze dni wyjazdu
przyniosły wiele inspirujących doświadczeń!
W dniu 15
października rozpoczął się etap mobilności w ramach projektu „Mobilność
zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS. im. Jarosława
Iwaszkiewicza w Sochaczewie” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego
Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu
Społecznego. Grupa uczniów pod opieką nauczycielek naszej Szkoły wyruszyła w
podróż autokarową do słonecznej Grecji, gdzie przez 2 tygodnie realizować będą
innowacyjny program edukacyjny.
Mobilność
odbywa się na terenie Riwiery Olimpijskiej. Szkołą partnerską, z uczniami
której współpracować będzie nasza młodzież, jest Platon School w Katerini. Cele
projektu to wzmacnianie kompetencji kluczowych uczestników, w tym: w zakresie
rozumienia i tworzenia informacji, wielojęzyczności, cyfrowych, osobistych,
społecznych i w zakresie uczenia się, obywatelskich, przedsiębiorczości,
kulturowych, a także zwiększanie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności
uczestników, w tym w odniesieniu do przedmiotów podstawy programowej, zwłaszcza
w ich praktycznych kontekstach. Tematem mobilności jest wykorzystywanie
nowoczesnych mediów – mediów społecznościowych, a zwłaszcza Facebooka, w
promocji regionów. Już w ciągu pierwszych dni uczennice i uczniowie naszej
szkoły odbyli zajęcia wprowadzające, podczas których poznali szczegółowy plan
kursu oraz efektów i mieli okazję poznać i pracować z grecką młodzieżą ze
Szkoły Platon School w Katerini. Już w najbliższych dniach będziemy mogli
zaprezentować pierwsze efekty ich pracy!
Pierwsze dni
mobilności upłynęły również pod znakiem odkrywania uroków Grecji! Nasza grupa
odwiedziła m.in. Meteory – unikalny, malowniczo położony kompleks, wpisany na
Listę Światowego Dziedzictwa Unesco, a także urokliwe miasteczko Stary
Pantaleimon. Zachęcamy do śledzenia fanpage’a naszej Szkoły oraz profilu
„Iwaszkiewicz w Grecji”, gdzie na bieżąco będzie relacjonowana mobilność!
9.Mobilność zagraniczna jako
narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS. im. Jarosława
Iwaszkiewicza w Sochaczewie. Podsumowanie projektu mobilności ponadnarodowej
uczniów
Data publikacji: 30 października 2020
Uczniowie
naszej szkoły zakończyli mobilność ponadnarodową w ramach projektu „Mobilność
zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS. im.
Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie”. Zachęcamy do zapoznania się z relacją i
podsumowaniem wyjazdu!
Mobilność
została zrealizowana w dniach 15-28 października 2020 roku. Termin wyjazdu
ulegał przesunięciu ze względu na obostrzenia wynikające z pandemii
koronawirusa – jednak w końcu nadszedł ten wielki dzień i grupa 20 uczniów oraz
uczennic, a także 3 nauczycielki z naszej szkoły udali się w podróż autokarową
do Grecji! Mobilność odbywała się na terenie Riwiery Olimpijskiej, a uczniowie
zostali zameldowani w pięknie położonym hotelu San Pantaleimon nieopodal miasta
Platamonas. Szkołą partnerską w projekcie była Platon School w Katerini, po stronie,
której w inicjatywie wzięło udział 5 uczniów oraz 2 przedstawicieli kadry
nauczycielskiej.
Dwa greckie
tygodnie upłynęły na intensywnej pracy i poznawaniu nowego kraju. Realizacja
programu mobilności rozpoczęła od samego dojazdu na Riwierę Olimpijską. W ciągu
pierwszego weekendu uczniowie wzięli udział w zajęciach wprowadzających,
podczas których zaprezentowano program kursu, oczekiwany efekty oraz model
pracy. Grupa odwiedziła także pierwsze miejsca w ramach programu kulturowego: kompleks
Meteory, czyli malowniczo położone monastyry, wpisane na listę Światowego
Dziedzictwa UNESCO, a także miasteczko Stary Pantaleimon. Ponadto czas
wypełniły lekcje języka greckiego… oraz tradycyjnego tańca. Nasi uczniowie
pilnie szlifowali swoje umiejętności, mając nadzieje zaprezentować je podczas
nadchodzącego spotkania z młodzieżą ze szkoły greckiej. Ze względu na
obostrzenia sanitarne, niemożliwe było codzienne odbywanie zajęć w
międzynarodowej grupie na terenie Platon School. Uczniowie mieli jednak okazję
do osobistych spotkań podczas zajęć terenowych, m.in. w Parku Archeologicznym
Dion, które w czasach starożytnych było miastem i
kompleksem świątynnym, a gdzie dziś znajduje się obszerne stanowisko
archeologiczne, w tym zrekonstruowany obecnie teatr hellenistyczny z IV wieku
p.n.e, czy mieście Katerini. Na co dzień komunikowali się i
współpracowali dodatkowo za pośrednictwem e-maili, wideokonferencji oraz mediów
społecznościowych. Pierwsze spotkanie było dla naszych greckich kolegów
prawdziwym zaskoczeniem. Polska grupa nie tylko przygotowała prezentacje
Szkoły, ale również… pokaz musztry wojskowej, a także zaprosiła Greków do
wspólnego śpiewania hitów w językach angielskim, greckim i polskim. Dla naszych
uczniów była to także okazja do sprawdzenia swoich sił w „belgijce” 😊
Świetny
kontakt między młodzieżą zapewnił efektywną współpracę podczas zajęć. Kurs
merytoryczny objął około 80 godzin zajęć, realizowanych w formie wykładów,
warsztatów oraz konwersatoriów. Głównym tematem było tworzenie profesjonalnych
fanpage’y na Facebooku, w tym opracowywanie treści, tworzenie różnego typu
postów, przygotowywanie profesjonalnych materiałów graficznych, badanie
skuteczności komunikacji oraz elementy analityczne – w celu promocji regionów
za pośrednictwem mediów społecznościowych. W wypracowywaniu rezultatów
uczniowie posługiwali się nową zdobytą wiedzą, a także tworzyli posty w
oparciu na samodzielnie zebranych materiałach, w tym tych kompletowanych
podczas zajęć terenowych. Wszystkie fanpage opracowywane w międzynarodowych
zespołach grecko-polskich, dzięki czemu uczniowie przygotowywali komunikację w
trzech językach: polskim, greckim i angielskim. Młodzież nie tylko
nauczyła się, jak korzystać z Facebooka w działaniach promocyjnych i marketingowych,
ale przeszła również kurs autoprezentacji oraz poznała aplikację Canva, za pomocą,
której przygotowała broszury i ulotki informacyjne. Fanpage
Travelling
in Mazovia powstał, aby przybliżyć kulturę,
zabytki i ciekawostki z regionu Mazowsza i zachęcić do jej odkrywania. Znajdują
się w nim opisy ciekawych miejsc, które warto zobaczyć. Everything
you need to know - your active stay in Greece
porusza temat aktywnej turystyki w Grecji, znajdują się na nim informacje i
zdjęcia greckich zabytków, które warto zobaczyć aktywnie spędzając czas z
rodziną czy przyjaciółmi. Culinare
Tourism Of Greece & Poland dedykowany jest
tradycjom kulinarnym w Polsce i Grecji. Z profilu International
mobility of students możecie dowiedzieć się jak
przebiegała mobilność pozyskując informacje z pierwszej ręki – od jej
uczestników. Profil Adventures
in Greece - The four przedstawia pobyt uczniów w
regionie Riwiery Olimpijskiej i podkreśla walory tego miejsca. Na zajęciach z
Mentorami uczniowie naszej Szkoły oraz Szkoły Partnerskiej dowiedzieli się jak
tworzyć fanpage, używać różnych typów postów oraz jak zawrzeć w nich
interesujące treści. Zapoznali się także ze statystykami i takimi pojęciami jak
zasięg, wyświetlenia czy częstotliwość. Czym byłaby nauka bez praktyki…
i wyjazd do Grecji bez poznania tego kraju od podszewki! Kadra nauczycielska
Platon School przygotowała również dla naszej młodzieży pasjonujące wykłady
dotyczące Grecji i regionu Riwiery Olimpijskiej. Historia sztuki, lokalne
uwarunkowania społeczne, ekonomiczne, historia – nowa wiedza sprawiła, że
uczniowie z jeszcze większym zapałem poznawali nowy kraj! Uzupełnieniem kursu
merytorycznego były zajęcia terenowe oraz program kulturowy. Oprócz
wymienionych już miejsc i atrakcji, grupa odwiedziła także Park Narodowy Olimpu
ze słynną Łaźnią Zeusa, miasta Katerini i Pantaleimon, tradycyjny zakład
produkcji fety, muzeum archeologiczne… Jednym z punktów wyjazdu, który
szczególnie zapisał się w pamięci uczestników, był rejs po Morzu Egejskim. Zachwycające krajobrazy sprzyjały relaksowi, a celem
podróży była Wyspa Trzech Świec, gdzie zwiedziliśmy klasztor położony
na szczycie wśród starych gajów oliwnych. Piękna pogoda pozwoliła tez
na kąpiele w krystalicznie czystym morzu, a śmiałkowie mogli nawet skakać do
wody wprost ze statku. W drodze powrotnej grupa tańczyła zorbę i podziwiała
skaczące delfiny. Uczestnicy bardzo dobrze wspominają również wieczór grecki,
podczas którego mogli wziąć udział w pokazach tradycyjnego tańca i greckiej
muzyki ludowej.
Punktem kulminacyjnym było spotkanie podsumowujące, które
odbyło się na terenie Platon School. W grupach zadaniowych uczniowie
zaprezentowali wówczas efekty swojej pracy: w pełni wypełnione, profesjonalne
fanpage na Facebooku. Wszyscy wypadli śpiewająco! Młodzież otrzymała wówczas
dyplomy poświadczające udział w projekcie.
Intensywny program o interdyscyplinarnym charakterze
pozwolił w pełni zrealizować zakładane cele projektu, w tym zwłaszcza wzrost
kompetencji kluczowych, a także wiedzy i umiejętności uczestników. Zajęcia w
języku angielskim, komunikacja z koleżankami i kolegami z Grecji, wypracowywanie
rezultatów materialnych w obcym języku i codzienne życie w zagranicznym kraju –
to wszystko sprawiło, że nasi uczniowie przełamali barierę językową i zyskali
pewność siebie. Aktywne
uczestnictwo uczniów w projekcie pozwoli na wykorzystanie nowo nabytej wiedzy w
dalszej edukacji i pracy zawodowej. Dzięki zdobytym kompetencjom i
umiejętnościom językowym, kulturowym, cyfrowym, podniesieniu poziomu odwagi i sprawności
w kontaktach interpersonalnych oraz pracy grupowej uczniowie efektywniej
przejdą proces edukacji na poziomie ponadpodstawowym. Uczestnicy projektu
podnieśli swój poziom wiedzy i umiejętności, wzmocnili pożądane w ramach
kształcenia postawy obywatelskie i społeczne, rozwinęli się osobiście i stali
się bardziej samodzielni.
Projekt stanowił dla
naszej szkoły innowację pedagogiczną, opartą na połączeniu walorów edukacji
formalnej i nieformalnej w zagranicznym, międzynarodowym środowisku pracy.
Działalność międzynarodowa naszej Szkoły staje się nieodzownym elementem
procesu kształcenia, który pozytywnie oddziałuje na poziom jego poziom oraz
atrakcyjność dla ucznia oraz na motywację uczniów oraz kadry do nauki i
rozwoju. Szkoła będzie starać się w przyszłości o realizację podobnych,
przydatnych i rozwijających inicjatyw!
Projekt „Mobilność zagraniczna jako narzędzie
rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS. im. Jarosława Iwaszkiewicza w
Sochaczewie” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja
Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZDJĘCIA:















10. Efekty materialne projektu „Mobilność zagraniczna jako
narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS Im. Jarosława
Iwaszkiewicza w Sochaczewie”
Data publikacji: 5 listopada 2020
Przedstawiamy
rezultaty materialne, wypracowane przez naszych uczniów podczas mobilności
ponadnarodowej.
Jako główny rezultat materialny
projektu należy wskazać fanpage na Facebooku, które uczniowie tworzyli w międzynarodowych
grupach, na bieżąco współpracując z młodzieżą z Grecji. Każdy zespół projektowy
otrzymał temat przewodni tworzonego profilu, który następnie został opracowany
przez uczestników w kreatywny i poprawny merytorycznie sposób.
W ramach projektu uczniowie
stworzyli strony:
·
Everything you need to
know - your active stay in Greece, adres:https://www.facebook.com/Activeingreece. Fanpage poświęcony jest promocji
aktywnej turystyki w Grecji, a zwłaszcza w rejonie Riwiery Olimpijskiej.
Uczniowie zawarli tu wiele przydatnych informacji, a także inspirujących porad,
dostosowanych do potrzeb potencjalnych odbiorców takiej komunikacji
·
Adventures in Greece -
The four, adres: https://www.facebook.com/AdventuresinGreeceThefour. Fanpage poświęcony jest promocji
szeroko rozumianej turystyki z Grecji – przez pryzmat podróży czwórki młodych
ludzi. Najciekawsze miejsca z perspektywy turystycznej i kulturowej, polecane
plaże, tradycje, kuchnia… To kopalnia pożytecznych informacji dla każdego, kto
planuje odwiedzić Grecję!
·
Culinare Tourism Of
Greece & Poland, adres: https://www.facebook.com/CulinareTourismOfGreecePoland. Fanpage poświęcony jest rosnącemu w
siłę trendowi turystyki kulinarnej i przedstawia tradycje gastronomiczne Grecji
i Polski w ciekawym, komparatystycznym ujęciu.
·
Travelling in Mazovia, adres: https://www.facebook.com/roadtomazovia. Fanpage poświęcony jest promocji
turystyki regionu mazowieckiego, a zwłaszcza okolic Sochaczewa. Oprócz
polecanych miejsc i atrakcji, zawarto tu wiele praktycznych informacji, czyniąc
z fanpage’a skuteczny przewodnik, promujący odwiedzenie Mazowsza wśród
internautów.
·
International mobility
of students, adres: https://www.facebook.com/Internationalmobilityofstudents. Fanpage poświęcony jest projektowi
mobilności ponadnarodowej. Ma za zadanie nie tylko relacjonować przebieg
mobilności w ramach projektu, ale również promować ten rodzaj projektów wśród
młodych ludzi.
Wszystkie fanpage zostały
stworzone zgodnie z przekazanymi informacji oraz profesjonalnymi standardami.
Uczniowie zadbali o elementy takie jak: przyjazny dla użytkowników adres i
nazwa, atrakcyjność materiałów graficznych, wykorzystanie różnych typów postów
w zależności od celu danego przekazu, atrakcyjność treściowa i zrozumiałość, uporządkowana
struktura postów. W pracy korzystali z różnych źródeł wiedzy, w tym
wykorzystując informacje, które pozyskiwali podczas zajęć terenowych i
wycieczek. Ważnym elementem były również własne zdjęcia, edytowane na potrzeby Internetu
w aplikacji Canva. Wszystkie profile wypełnione zostały treściami w językach
angielskim, polskim i greckim.
Dodatkowo, wśród rezultatów materialnych mobilności możemy wymienić także:
- broszury informacyjne w języku angielskim
- ulotki informacyjne w języku angielskim.
Materiały te zostały utworzone
zgodnie z zasadami tworzenia druków promocyjno – informacyjnych, łącząc walory
treściowe z atrakcyjną formą. Są to:
- ulotka promująca turystykę w Grecji
- broszura promująca turystykę w Grecji
- broszura promująca turystykę na Mazowszu
- ulotka promująca turystykę na Mazowszu
- ulotka promująca projekty mobilności ponadnarodowej uczniów.
Zachęcamy do zapoznania się z
projektami!
Uczniowie opracowali także prezentację
podsumowującą mobilność zagraniczną, którą przedstawili podczas spotkania
podsumowującego przed uczniami oraz kadrą szkoły greckiej.
Projekt „Mobilność zagraniczna jako narzędzie
rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS. im. Jarosława Iwaszkiewicza w
Sochaczewie” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja
Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAŁĄCZNIKI:
Broszury i ulotki ZIP; 16,9MB
11.
Podsumowujemy projekt
„Mobilność zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO
ZS Im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie”. Działania promocyjne oraz
ewaluacja
Data publikacji: 31 marca 2021
Nadszedł
czas na podsumowanie całości projektu mobilności ponadnarodowej uczniów.
Chociaż mobilność stanowiła kluczowy obszar i etap inicjatywy, na
przedsięwzięcie złożył się również szereg innych działań, niezwykle istotnych
dla osiągnięcia zakładanych rezultatów, w tym kumulacji wiedzy, umiejętności i
narzędzi dzięki realizacji projektu. Zachęcamy do zapoznania się z niniejszym
artykułem, gdzie pokrótce przedstawiamy elementy promocji i upowszechniania, a
także ewaluację działań projektowych.
Etapy
projektu
Projekt „Mobilność
zagraniczna jako narzędzie rozwoju kluczowych kompetencji uczniów LO ZS. im.
Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie”, finansowany w ramach Programu
Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z
Europejskiego Funduszu Społecznego, podzielony został na etapy: Planowanie,
Przygotowanie, Mobilność, Upowszechnianie i Promocja oraz Ewaluacja. Na każdym
z tych etapów angażowane były wszystkie grupy uczestników, w tym
uczniowie, co pozwoliło na zwiększenie skali pozytywnego wpływu oraz
podniesienie jakości zakładanych rezultatów. Poszczególne etapy i zadania
podlegały ewaluacji w sposób ciągły oraz finalny, dzięki czemu na bieżąco kontrolowana
i zapewniania była wysoka jakość działań projektowych.
Promocja i
upowszechnianie
Działania promocyjne i
upowszechniające realizowane były przez cały czas trwania projektu, tak by
osiągnąć cel maksymalizacji pozyskanego zasięgu tej komunikacji. Zakładanym
efektem było dotarcie z przekazami na temat projektu mobilności ponadnarodowej
do społeczności uczniów szkoły, społeczności lokalnej i na poziomie
regionalnym, młodzieży z innych szkół w regionie oraz kadry innych placówek
pedagogicznych. Realizowany projekt to kolejne takie doświadczenie w Zespole
Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza i jesteśmy głęboko przekonani, o potencjale i
możliwościach drzemiących w projektach europejskich, nie tylko tych
skierowanych do uczniów. Ważnym elementem było również angażowanie w działania
komunikacyjne samych uczniów – uczestników projektu. Z jednej strony,
zwiększyło to ich uczestnictwo i poczucie odpowiedzialności jako ambasadorów projektu,
z drugiej pozwoliło na wzmocnienie efektów w postaci rozwoju kompetencji wśród
młodzieży. Od osobistych relacji, przez przygotowywanie broszur, ulotek,
prezentacji, po udział w spotkaniach podsumowujących – uczennice i uczniowie
biorący udział w mobilności chętnie podejmowali działania, co sprawiło, że
udało się zbudować bardzo szerokie dotarcie wśród młodzieży szkolnej i ich
rówieśników z innych szkół oraz skutecznie zainteresować młodych ludzi projektami
mobilnościowymi.
Kiedy wnioskowaliśmy o udział w
projekcie, nie mieliśmy jeszcze świadomości trudności, jakie nieść będzie ze
sobą pandemia koronawirusa. Obostrzenia i reżim sanitarny miały wpływ zarówno
na realizację mobilności, jak i działania upowszechniające. Jednak dzięki
nowoczesnym rozwiązaniom i narzędziom w projekcie, efektywnemu systemowi
zarządzania oraz zaangażowaniu uczestników, w tym kadry nauczycielskiej oraz
zarządzającej, w obu obszarach zostały zrealizowane wszystkie zakładane
działania i cele.
W ramach upowszechniania i
promocji podjęto:
- Działania na stronie internetowej Szkoły: w tym poinformowanie
uczniów o projekcie, bieżącą komunikację w sprawie rekrutacji, jej wyników, dat
mobilności, promocję projektu wśród pozostałych grup odbiorców, upowszechnianie
rezultatów.
- Działania na fanpage’u Szkoły na Facebooku, jak również na
specjalnie utworzonym profilu „Iwaszkiewicz w Grecji”, gdzie komunikacja objęła
zarówno poinformowanie uczniów, rodziców i społeczności lokalnej o planowanej
mobilności, jak i relacje z wyjazdu oraz upowszechnianie rezultatów
materialnych
- Komunikację w mediach lokalnych tradycyjnych i online, np. na
portalu sochaczewianin.pl
- Organizację spotkań, które ze względu na obostrzenia epidemiczne
przyjęły formę wideokonferencji
- Dystrybucję materiałów stworzonych przez uczniów, w tym ulotek i
broszur
- Dystrybucję broszury projektowej, kompleksowo podsumowującej
realizację projektu i promującej formułę mobilności ponadnarodowej.
Ważnym elementem działań były
także przekazy osobiste, relacje uczniów i nauczycieli biorących udział w
mobilności, czy też relacjonowanie wyjazdu na profilach osobistych uczestników.
W przyszłości planujemy również wykorzystywanie materiałów online i w sposób
tradycyjny, w tym podczas dni otwartych, promocji szkoły, a także w
przestrzeniach służących rozwojowi kadry pedagogicznej w kraju (w tym platformy
online).
W realizowanych działaniach
stosowano informacje i opracowanie graficzne z zastosowaniem stosownych
logotypów, zgodnie z zaleceniami. Bardzo ważnym aspektem działań było poinformowanie
o założeniach projektu mobilności oraz źródle finansowania.
Spotkanie podsumowujące
projekt
Ważnym elementem działań
promocyjnych było wspomniane spotkanie podsumowujące projekt, które odbyło się
za pośrednictwem aplikacji MS Teams. Formuła videokonferencji pozwoliła z
powodzeniem przeprowadzić działanie, z zachowaniem środków ostrożności i zasad
reżimu sanitarnego. W konferencji udział wzięli: Pani Dyrektor oraz Pani
Wicedyrektor Szkoły, kadra biorąca udział w projekcie oraz inni nauczyciele,
uczestnicy projektu – uczniowie, a także przedstawiciele społeczności szkolnej.
Na potrzeby spotkania opracowano nowoczesną prezentację, uwypuklającą kluczowe
elementy. Na początku głos zabrała kadra nauczycielska – panie nauczycielki
podsumowały kolejne etapy projektu, a także przebieg mobilności oraz oceniły
rezultaty. Następnie głos został oddany uczniom, którzy opisali mobilność z
własnej perspektywy, kładąc nacisk na takie elementy, jak; program
merytoryczny, współpraca z młodzieżą z Grecji, ocenę pozyskanych i rozwiniętych
kompetencji oraz umiejętności, opis rezultatów materialnych, program kulturowy
oraz własne wrażenia. Pani Dyrektor Szkoły podziękowała wszystkim uczestnikom i
zapewniła, iż Szkoła będzie brała udział w kolejnych projektach, co spotkało
się z ogromnym entuzjazmem uczniów! Młodzież szkolna pytała m.in. o możliwość
uczestnictwa w przyszłych projektach, rozważane kierunki, zasady rekrutacji.
Relacja z mobilności zrobiła na nich ogromne wrażenie – i rozbudziła chęć
udziału w kolejnych!
Ewaluacja
Ostatnim, bardzo ważnym etapem
projektu, jest ewaluacja końcowa, mająca za zadanie podsumować i ocenić
nie tylko rezultaty materialne oraz stopień osiągnięcia zakładanych celów, ale
również jakość działań projektowych na każdym etapie.
Zebrana przez nas dokumentacja
pozwoliła określić efektywność i stopień realizacji celów bardzo wysoko we
wszystkich aspektach. Rezultaty materialne – fanpage na Facebooku, broszury,
ulotki, prezentacje, zostały ocenione jako poprawne merytorycznie, technicznie
i atrakcyjne dla odbiorców – spełniające więc wszystkie zakładane kryteria.
Wielokrotne badanie poziomu kompetencji, wiedzy i umiejętności uczestniczących
w projekcie uczniów wskazało także, że zostały osiągnięte cele kluczowe projektu
w postaci
- zwiększanie kompetencji uczniów biorących udział w projekcie, w
tym zwłaszcza w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, wielojęzyczności,
cyfrowych, osobistych i w zakresie uczenia się, obywatelskich, w zakresie
przedsiębiorczości oraz w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
- zwiększenie wiedzy, kompetencji i umiejętności uczestników, w tym
w odniesieniu do przedmiotów podstawy programowej, w ich praktycznych
kontekstach.
Uczniowie
znacznie zwiększyli swobodę posługiwania się językiem angielskim, a także rozwinęli
postawy zaangażowania w życie społeczne, w tym w szkole, otwarcia na dalszą
naukę oraz rozwój przy pomocy nieformalnych metod. W skali makro projekt w
pozytywny sposób wpłynął na całą społeczność uczniowską, co dobitnie pokazało
spotkanie podsumowujące projekt. Niezwykle ważny jest też wpływ projektu na
młodzież o zmniejszonych szansach edukacyjnych.
W celu
dalszego zwiększania skali pozytywnego wpływu projektu zamierzamy wykorzystywać
elementy końcowego raportu ewaluacyjnego w różnych działaniach szkoły, skierowanych
zarówno do młodzieży, jak i na poziomie zawodowym, profesjonalnym
-skierowane do kadry zarządzającej i nauczycielskiej szkoły, a nawet
innych placówek w kraju. Zebrane doświadczenia, znajomość nowoczesnych metod
zarządzania, dobre praktyki stanowią istotny wkład w zwiększanie efektywności
działań w szkole i zwiększanie jej potencjału.
Wkrótce opracowany zostanie raport
obejmujący ewaluację projektu.
Zespół Szkół im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sochaczewie